Vliv marketingových komunikací na získávání klientů v době globální konkurence hypermarketů a obchodních řetězců
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Tomšů, Marek
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T01:51:15Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T01:51:15Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10044
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část práce pojednává o marketingových komunikacích a jejich aplikaci v sektoru maloobchodu. Definuje maloobchodní mix, specifika a marketingové nástroje maloobchodu využité k oslovení cílových zákazníků. Sleduje faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele. Praktická část analyzuje komunikační strategii konkrétního subjektu - firmy Marek Tomšů, Pálinka.cz. Monitoruje využití nástrojů marketingových komunikací pro efektivní činnost firmy, jejíž produktová nabídka je určena specializovaným maloobchodům s vínem a alkoholickými nápoji. Sleduje, jak dalece tato činnost přispívá k získávání klientů a jak firma pečuje o stálé zákazníky v situaci vysoce konkurenčního prostředí trhu. Návrhová část vychází z výsledků analýzy a zpracovává efektivnější strategii firmy. |
cs |
dc.format |
83 s., 9 s. obr. priloh |
cs |
dc.format.extent |
4262481 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
Komunikace
|
cs |
dc.subject |
Reklama
|
cs |
dc.subject |
Propagace
|
cs |
dc.subject |
Internet
|
cs |
dc.subject |
Přímý marketing
|
cs |
dc.subject |
Podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
Osobní prodej
|
cs |
dc.subject |
Maloobchod
|
cs |
dc.subject |
Vinotéka
|
cs |
dc.subject |
Víno
|
cs |
dc.subject |
Pálenka
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Communications
|
en |
dc.subject |
Advertising
|
en |
dc.subject |
Propagation
|
en |
dc.subject |
Internet
|
en |
dc.subject |
Direct marketing
|
en |
dc.subject |
Sales promotions
|
en |
dc.subject |
Personal selling
|
en |
dc.subject |
Warehouse retailing
|
en |
dc.subject |
Wine-shop
|
en |
dc.subject |
Wine
|
en |
dc.subject |
Brandy
|
en |
dc.title |
Vliv marketingových komunikací na získávání klientů v době globální konkurence hypermarketů a obchodních řetězců |
cs |
dc.title.alternative |
Effects of marketing communications on acquiring clients in the time of global compatetittion of hypermarkets and shopping chains |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavlů, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2009-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
Theoretical part of the works deals with marketing communications and their application in a retail section. It defines a retail mix, its specifics, marketing tools in retail and their possible usage in addressing target customers. It monitors factors influencing purchase behavior of consumers. Practical part of the works analyses communication strategy of one particular com-pany - Marek Tomsu, Palinka.cz. It monitors its usage of tools of marketing communicati-ons for an effective working of the company whose main task is delivering wines and alco-holic drinks to special warehouse retailings. It also follows how much this activity contri-butes to acquiring customers and how the company takes care of regular clients in the time of highly competitive market. Project part of the works comes out from analyses data and elaborates more effecti-ve business strategies. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10637
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
D |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account