Motiv koně v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Podlešák, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Velísková, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T02:41:15Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T02:41:15Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10141
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zpracovaná na téma "Motiv koně v reklamě". Hlavním důvodem této práce je vytvořením podkladu pro zatím nepopsané téma na území ČR. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z oblasti marketingové komunikace se zaměřením na reklamu a také obecné a základní poznatky z oblasti sémiotiky. Praktická část analyzuje vybrané reklamní sdělení, která obsahují motiv koně. Vlastní analýza vybraných reklam se zaměřuje na rozkódování sémiotického sdělení obsaženého v analyzovaném díle. V závěru práce jsou navrženy doporučení pro využití tohoto symbolu. |
cs |
dc.format |
63 |
cs |
dc.format.extent |
3493304 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kůň v reklamě reklama kůň analýza reklamního sdělení sémiotika motiv koně
|
cs |
dc.subject |
horse in advertising advertising analyse of the advertising communication semiotics theme of horse
|
en |
dc.title |
Motiv koně v reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
Theme of horse in advertising |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2009-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor work's theme is "horse in advertising". The main reason for this research is the fact it has never been analysed in CR. In the theoretical part there are some marketing communications findings directed to the advertising and semiotics. The practical part analyses the choosen advertising communication including the item of horse. The analyse is directed to decoding the semiotic communication inside the analysed peace. By the end of the practical part there are some proposals for the usage of the symbol. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10538
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account