Analýza přístupů jednotlivých států k problematice kreativního průmyslu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
KLOUDOVÁ, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Nguyen Thanh, Hieu
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T04:31:10Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T04:31:10Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10368
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je založena na teorií nové ekonomiky, kreativní ekonomiky. Analyzuje definice a podporu od státu v jednotlivých zemích k problematice kreativního průmyslu. Bakalářská práce vysvětluje a překládá informace o kreativním průmysl a jeho vlivu v Hongkongu, Čině, Singapuru a ve Velké Británii. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části vyjadřuji teoretické poznatky zaměřené na kreativní průmysl a jeho sou-vislost. V praktické části analyzuji přístupy jednotlivých států k problematice kreativního průmyslu. Na závěr navrhuji doporučení pro rozvoj kreativního průmyslu. |
cs |
dc.format |
60 s. 4 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1503728 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
kreativní třída
|
cs |
dc.subject |
kreativní ekonomika
|
cs |
dc.subject |
kreativity
|
cs |
dc.subject |
kreativní průmysl
|
cs |
dc.subject |
Creative class
|
en |
dc.subject |
creative economy
|
en |
dc.subject |
creative industry
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.title |
Analýza přístupů jednotlivých států k problematice kreativního průmyslu |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis approach to the creative industries of each selected country |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Březinová, Olga |
|
dc.date.accepted |
2009-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is based on explosive rise of the creative economy to understand the definition of creative industries and how the government of each specific country supports its creative industry. The bachelor thesis explains and translates information about creative industry and its effect in Hong Kong, China, Singapore, and United Kingdom. The paper has two parts. The first part represents theory of creative industries and related theory. The second part analyzes approaches to creative industries of United Kingdom, Hong Kong, China, and Singapore. In conclusion I will suggest recommendations for development creative industries. |
en |
dc.description.department |
Ústav ekonomie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/112
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
11517
|
|
dc.date.assigned |
2009-03-16 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account