dc.contributor.advisor |
Vávrová, Soňa
|
|
dc.contributor.author |
Vítková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T06:03:04Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T06:03:04Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10561
|
|
dc.description.abstract |
V následující bakalářské práci se věnuji problematice komunikace u dětí s mentálním postižením. Konkrétně zmiňuji možnosti alternativních a augmentativních způsobů komunikace, pomocí nichž se děti se znevýhodněním dorozumívají. Ke svému výzkumu jsem využila žáky z rehabilitační třídy, kteří se stali aktéry mého výzkumu. Svou práci člením na dvě části. V teoretické uvádím obecné informace, čerpané z odborné literatury. Obecně se zabývám zdravotním postižením, definuji komunikaci, informuji o alternativních a augmentativních komunikačních systémech. Dále popisuji Výměnný obrázkový komunikační systém, od kterého se odrážím v praktické části. Zde uvádím poznatky z rehabilitační třídy, kterou jsem v rámci své praxe při studiu navštěvovala. Tyto informace jsem dále aplikovala pro svůj výzkum. Ve výzkumném šetření poukazuji na způsoby náhradní komunikace v konkrétní třídě, pomocí které se mezi sebou dorozumívají. Mým cílem je poukázat na možnosti náhradní komunikace a její efektivní využití. I když dětem s určitou indispozicí nebylo dopřáno komunikovat obvyklým způsobem, mají možnost dorozumívat se alternativními způsoby. Tím se eliminuje jejich nervozita, poruchy v chování, zlepšuje se jejich schopnost komunikovat. |
cs |
dc.format |
69 s., 8s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
5981530 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
poruchy autistického spektra
|
cs |
dc.subject |
kombinované vady
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
alternativní systémy komunikace
|
cs |
dc.subject |
augmentativní komunikační systém
|
cs |
dc.subject |
Výměnný obrázkový komunikační systém
|
cs |
dc.subject |
Mental disability
|
en |
dc.subject |
Autistic Spectrum Disorders
|
en |
dc.subject |
Combined defects
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
alternative systems of communication
|
en |
dc.subject |
augmentative communication system
|
en |
dc.subject |
exchangeable image communication system
|
en |
dc.title |
Možnosti využití alternativní a augmentativní komunikace |
cs |
dc.title.alternative |
Possibilities of usage for alternative and augmentative communication |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Marášková, Ivana |
|
dc.date.accepted |
2009-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the following bachelor thesis I occupy by questions of communication in children with mental disabilities. Specifically I mention possibilities of alternative and augmentative means of communication, through which children with handicaps comunicate. To my research, I used pupils of rehabilitation class, who have become actors of my research. Bachelor thesis is dividend into two parts. Theoretical part presents general information from professional literature. Generally I dealing with disabilities, define communication, inform about alternative und augmentative communication systems. In practical part I descibe exchangeable image communication systém. Here I present findings from rehabilitation class, which I visited in the context of my practice in the study. These information I then use for my research. In research investigation I point to alternative methods of communication in a particular class, through which they communicate between themselves. Objective of my thesis is point to possibilities of alternative communication and its effective use. Though children with a specific ailment can nt communicate usual way, they have the opportunity to communicate with alternative ways. Thus eliminate their nervousness, behavioral disorders and improve their ability to communicate. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11656
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-16 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
metoda alternativní komunikace
|
cs |
local.subject |
autisté
|
cs |
local.subject |
autistické děti
|
cs |
local.subject |
picture exchange communication system
|
en |
local.subject |
people with autism
|
en |
local.subject |
children with autism
|
en |