Analýza nákladů a ziskovosti sortimentu a typů zákazníků ve společnosti Barum Continental, s.r.o. - divize maloobchod
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Popesko, Boris
|
|
dc.contributor.author |
Gajdůšek, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T09:28:43Z |
|
dc.date.available |
2016-05-27T23:00:27Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10928
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu nákladů a efektivitu prodeje ve firmě ContiTrade Services, s.r.o. V této práci jsou podrobně analyzovány náklady a způsob sledování ziskovosti ve firmě, kdy na základě těchto poznatků je následně provedena alokace nákladů dle příčiny vzniku na jednotlivé typy zákazníků a sortimentu. Na závěr je navrženo doporučení pro vedení společnosti na optimalizaci systému sledování nákladů. |
cs |
dc.format |
66 s., 4 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1874846 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 22.05.2016 |
|
dc.subject |
analýza nákladů
|
cs |
dc.subject |
sortiment
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
alokace nákladů
|
cs |
dc.subject |
Cost Analyssis
|
en |
dc.subject |
Assortment
|
en |
dc.subject |
Customer
|
en |
dc.subject |
Cost allocation
|
en |
dc.title |
Analýza nákladů a ziskovosti sortimentu a typů zákazníků ve společnosti Barum Continental, s.r.o. - divize maloobchod |
cs |
dc.title.alternative |
Cost analysis and profitability of assortment and types of customers in Barum Continental, s.r.o. - retail division |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tučková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2009-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis focuses on the cost analysis and sales efficiency in the company ContiTrade Services, s.r.o. The Thesis contains a detailed analysis of costs and the method of the company profitability monitoring, where the findings are subsequently used to allocate costs to specific types of customers and assortment based upon the cost drivers. In the conclusion, there are recommendations for the company management to optimize the cost monitoring system. |
en |
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/117
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
10797
|
|
dc.date.assigned |
2009-03-16 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account