Abstract:
|
Řadu lidí napadá v průběhu dne, měsíce nebo let řada nápadů, myšlenek. Některé zapadají okamžitě, jiné nám vrtají hlavou delší dobu. Mnohé nám nedají spát. Myslíme na ně někdy více, či méně intenzivně. Zrodí-li se nápad, krásná myšlenka, může nás uspokojit, nadchnout. Jindy nám tato idea, přeroste ve vizi. A to do té doby, než se začneme vážně zaobírat tím, jak ji uvést do praxe. Cesta k realizaci těchto myšlenek je dlouhá. Pokud pro-jekt dostává konkrétní podobu, měl by, pokud nechceme zkrachovat či promarnit čas pla-nými plány, mít pevnou strukturu, jasné cíle, podrobně zmapované tržní pole, kam vstupu-jeme, a měli bychom skutečně velmi dobře znát cílové skupiny, které chceme oslovit. Neméně důležitý je i finanční plán projektu a určitá časová osa, která nám stanoví jednotli-vé kroky a termíny jejich naplnění proto, abychom jasně viděli, zda vůbec, jak a kolik mů-žeme vydělat, popřípadě jak úspěšný, a za jakou dobu může náš projekt být. Podstatou úspěchu je rovněž zvolený jazyk a prostředky komunikace. Tato práce popisuje velice mla-dý obor kreativní ekonomiku, která dává předpoklady pro využití konkurenčních výhod a nutnosti podobných postupů v dnešním ekonomickém světě. Závěrem předkládá návrh marketingového plánu nově zakládaného podniku v rámci tohoto nového trendu podnikání. |