Muzikoterapie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hozová, Leona
|
|
dc.contributor.author |
Češková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T13:05:09Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T13:05:09Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11177
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce s názvem muzikoterapie má poskytnout ucelené informace o této terapii. Teoretická část popisuje obecnou muzikoterapii a zaměřuje se na její využití ve školských zařízeních. Blíže je zde popsaná holistická muzikoterapie PaedDr. Lubomíra Holzera. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, který je zaměřený na tři výzkumné sociální skupi-ny. Cílem je zjistit, jak muzikoterapie ovlivňuje chování, fantazii a emoce u jednotlivých zkoumaných skupin. Zda se chování, fantazie a emoce projevovaly stejně nebo se výrazně lišily. |
cs |
dc.format |
50 s., 3 s. přílohy |
cs |
dc.format.extent |
598740 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Muzikoterapie
|
cs |
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
terapie
|
cs |
dc.subject |
klient
|
cs |
dc.subject |
terapeut
|
cs |
dc.subject |
základní umělecká škola
|
cs |
dc.subject |
Musictherapy
|
en |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
therapy
|
en |
dc.subject |
client
|
en |
dc.subject |
therapeutist
|
en |
dc.subject |
primary school of art
|
en |
dc.title |
Muzikoterapie |
cs |
dc.title.alternative |
Musictherapy |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šťastná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2010-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor work called musictherapy shall provide compact information about this thera-py. The theoretical part describes general musictherapy and is focused on its use in educational institutions. The holistic musictherapy by PaedDr. Lubomir Holzer is being described in more details here. The practical part consists of qualitative research which is focused on three experimental social groups. The aim is to find out how musictherapy influences behaviour, fantasy and emotions of each observed group. The work shows if the behaviour, fantasy and emotions have come out in the same way or they have been extremely different. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14450
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-21 |
|
utb.result.grade |
E |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account