dc.contributor.advisor |
Vízdal, František
|
|
dc.contributor.author |
Bencová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T23:44:50Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T23:44:50Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11661
|
|
dc.description.abstract |
Vývoj psychoanalýzy s uvedením některých významných osobností a jejich přínosu pro psychoanalýzu (psychoanalytické teorie) je teoretickým a metodologickým základem pro zamyšlení nad významem pohádek nejen z širšího pohledu, ale především pro představení psychoanalytického výkladu pohádek - ten objasňuje, poč děti nejvíce uspokojuje vyprávění pohádek, proč se pohádkám úspěšně daří obohacovat vnitřní život dítěte, v čem spočívá tajemné kouzlo pohádek, kterému dítě nevědomě rozumí, co je důvodem toho, že řadu pohádkových motivů nacházíme na celém světě a proč jsou pohádky tak cenné ve výchově dětí. Práce prezentuje konkrétní rozbor dvou variant pohádky Červená Karkulka s využitím psychoanalytické teorie. |
cs |
dc.format |
61 s. |
cs |
dc.format.extent |
578961 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Adler Afred
|
cs |
dc.subject |
analytická psychologie
|
cs |
dc.subject |
archetyp
|
cs |
dc.subject |
Červená Karkulka
|
cs |
dc.subject |
egopsychologie
|
cs |
dc.subject |
fantazie
|
cs |
dc.subject |
Freud Sigmund
|
cs |
dc.subject |
hlubinná psychologie
|
cs |
dc.subject |
individuální psychologie
|
cs |
dc.subject |
interpratace pohádek
|
cs |
dc.subject |
Jung Gustav
|
cs |
dc.subject |
libido
|
cs |
dc.subject |
nevědomí
|
cs |
dc.subject |
pohádky
|
cs |
dc.subject |
psychoanalytické teorie
|
cs |
dc.subject |
psychoanalýza
|
cs |
dc.subject |
pud
|
cs |
dc.subject |
sexualita
|
cs |
dc.subject |
teorie objektních vztahů
|
cs |
dc.subject |
výklad pohádek
|
cs |
dc.subject |
význam pohádek
|
cs |
dc.subject |
Adler Alfred
|
en |
dc.subject |
analytic psychology
|
en |
dc.subject |
archetype
|
en |
dc.subject |
the Little Red Ridding Hood
|
en |
dc.subject |
ego psychology
|
en |
dc.subject |
fantasy
|
en |
dc.subject |
Freud Sigmund
|
en |
dc.subject |
depth psychology
|
en |
dc.subject |
individual psychology
|
en |
dc.subject |
interpretation of fairy tails
|
en |
dc.subject |
Jung Gustav
|
en |
dc.subject |
libido
|
en |
dc.subject |
state of unknowing
|
en |
dc.subject |
fairy tales
|
en |
dc.subject |
psychoanalytic theories
|
en |
dc.subject |
psychoanalysis
|
en |
dc.subject |
inherent aptitude
|
en |
dc.subject |
sexuality
|
en |
dc.subject |
object relations theory
|
en |
dc.subject |
comment on fairy tales
|
en |
dc.subject |
importance of fairy tales
|
en |
dc.title |
Psychoanalytický výklad pohádky Červená Karkulka |
cs |
dc.title.alternative |
The psychoanalytical Interpretation of Story - Little Red Riding Hood |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavřík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2010-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The development of the psychoanalysis with quotations of certain outstanding personalities and their contributions for the psychoanalysis (the psychoanalytic theory) is a theoretical and methodological basic for a thinking the importance of fairy tales about not only from a wider, general point of view but mainly for a presentation of a psychoanalytic interpretation of fairy tails - this makes clear why children are mostly satisfied with a narration of fairy tales, why fairy tales manage to enrich an inward life of a child successfully, in which the mysterious magic of fairy tales lies that a child understands unknowingly, what is the reason for the fact that we may find a number of fairy tails motifs on over the world, and why fairy are so valuable for the education of children. This work presents a specific analysis of two varieties of the fairy tail "The Little Rindding Hood" with the use of the psychoanalytic theory. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14399
|
|
dc.date.assigned |
2009-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
personality development
|
en |