dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Kučeříková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T00:27:51Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T00:27:51Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11725
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na manažerské dovednosti řídících pracovníků ve školství a jejich rozvoj formou dalšího vzdělávání. Ředitel školy je manažer a jeho kvality určuje a řada vnitřních a vnějších vlivů. Odborná kvalifikace manažera je dnes nemyslitel-ná bez celoživotního učení a vzdělávání. V současné době je potřebné zvládnout mimo jiné novou kategorii řízení - management změn, zefektivnit řízení, transformovat firemní kul-turu, konkurenceschopnost, motivaci. Do vzdělávacích programů ředitelů škol je zařazo-váno takzvané funkční vzdělávání stávajících a pretendujících ředitelů škol. Bez tohoto vzdělávání se v řízení škol velmi často uplatňuje intuice, ředitelé kopírují modely řízení, které již neodpovídají dnešní realitě. Právě žádoucí modely řídících postupů na kvalitním teoretickém základě je možné si osvojit systematickou dlouhodobější průpravou, která je založena na propojení teorie a praxe. Cílem diplomové práce je zjistit rezervy v oblasti řízení ředitelů středních škol, specifikovat jejich další vzdělávací potřeby. Klíčové posta-vení má motivace, bez níž nelze dosáhnout žádaných výsledků. Teoretická část diplomové práce vychází z odborné literatury a dalších dostupných zdrojů, praktická část je založena na získaní dat z polostrukturovaných rozhovorů, dotazníků a jejich analýze. Cílem této diplomové práce je poskytnou aktuální ucelený obraz dalšího vzdělávání manažerů ve školství. Ukázat, jak se tento obraz odráží v názorech ředitelů středních škol na další vzdě-lávání a zviditelnit jejich vzdělávací potřeby. |
cs |
dc.format |
132 s. |
cs |
dc.format.extent |
3424359 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školský management
|
cs |
dc.subject |
ředitel střední školy
|
cs |
dc.subject |
manažerské dovednosti řídících pracovníků ve školství
|
cs |
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
další vzdělávání pedagogických pracovníků
|
cs |
dc.subject |
school management
|
en |
dc.subject |
the director of secondary school
|
en |
dc.subject |
the managerial skills of managers in the education
|
en |
dc.subject |
school competence
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
training of teachers
|
en |
dc.title |
Vzdělávání řídících pracovníků ve školství |
cs |
dc.title.alternative |
Executive Staff Training in Education |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Novotná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2010-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the managerial skills of managers in the education and development through continuing education. The headteacher is the manager and determines the quality and range of internal and external influences. Professional qualifications of a present manager today is inconceivable without the lifelong learning and education. Currently, it is necessary to cope with, inter alia, a new category management - change management, streamline management, transforming business culture, competitiveness and motivation. The part of educational programs for school principals is so called functional training of present school headmasters. Without this training in school management often applying intuition, the directors follow the model of governance, which no longer correspond to today's realities. Just desirable models of management practises on quality theoretical grounds are able to be mastered by systematic long term lessons, which is based on linking theory and practice. The thesis aims to establish reserves in the area of directors of secondary schools, further specify their learning needs. There is key position of motivation because it is necessarry to get desired results. The theoretical part of this thesis is based on literature and other available resources, the practical part is based on obtaining data from interviews, questionnaires and their analysis. The aim of this thesis is to provide a comprehensive picture of the actual training of managers in education. The next important aim of this thesis is to show how this image reflects the views of the secondary school directors for their futher education and to highlight their learning needs. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14000
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
manažerské vzdělávání
|
cs |
local.subject |
managerial education
|
en |