Komunikace zdravotních pracovníků s pacienty v chirurgických oborech
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Karafiátová, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Žajdlíková, Beata
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T04:20:00Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T04:20:00Z |
|
dc.date.issued |
2010-06-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11838
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je zmapovat kladné prvky vlastní komunikace a poukázat na nevhodné metody komunikace sester. Práce bude saturovat komunikační styl a odbornou úroveň komunikace zdravotníka s nemocným. Teoretická část popisuje, jak rovinu obecné terminologie ve verbální komunikaci, tak terminologie v neverbální komunikaci. Praktická část bude zaměřena na monitorování rozhovorů sester s nemocným. Pomocí záznamů bude provedena analýza rozhovorů zdravotníka s nemocným a doporučena strategie reflexe ošetřovatelského personálu po získaných rozhovorech. Doporučení pro praxi: z analýzy rozborů vyplynou rezervy, které při komunikaci s nemocným ošetřovatelský personál má a materiály budou publikovány v odborném časopisu a poskytnuty zdravotníkům z jednotlivých pracovišť pro další rozvoj komunikačních dovedností ošetřovatelského personálu. |
cs |
dc.format |
80 s., 10 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1184518 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
efektivní komunikace
|
cs |
dc.subject |
zdravotní sestra
|
cs |
dc.subject |
pacient
|
cs |
dc.subject |
naslouchání
|
cs |
dc.subject |
evalvace
|
cs |
dc.subject |
devalvace
|
cs |
dc.subject |
effective communication
|
en |
dc.subject |
nurse
|
en |
dc.subject |
patient
|
en |
dc.subject |
harking
|
en |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
devaluation
|
en |
dc.title |
Komunikace zdravotních pracovníků s pacienty v chirurgických oborech |
cs |
dc.title.alternative |
Communication of health professionals with patients in surgical fields |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Valentová, Markéta |
|
dc.date.accepted |
2010-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to map positive elements of personal communication and to point out to inappropriate methods of nurses' communication. Thesis will saturate communication style and proffesional level of communication between medic and patient. Theoretical part describes both grade of general terminology in verbal communication and terminology in nonverbal communication. Practical part will be focused on monitoring dialogues between nurse and patient. The analysis of conversations between medic and patient will be made by means of records and strategy of nursing staff reflection will be recommended after acquired conversations. Recommendation for practice: reserves will result from analysis, nursing staff has these reserves in communication with patient, materials will be published in technical journal and will be provided to medics from single workplaces for further communication skills development of nursing staff . |
en |
dc.description.department |
Ústav ošetřovatelství |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/100
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Všeobecná sestra |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
General Nurse |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ošetřovatelství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Health Care |
en |
dc.identifier.stag |
14735
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-04 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
komunikace sestra/pacient
|
cs |
local.subject |
zdravotnictví
|
cs |
local.subject |
mezilidská komunikace
|
cs |
local.subject |
chování neverbální
|
cs |
local.subject |
neverbální komunikace
|
cs |
local.subject |
communication nurse/patient
|
en |
local.subject |
health service
|
en |
local.subject |
interpersonal communication
|
en |
local.subject |
nonverbal behavior
|
en |
local.subject |
nonverbal communication
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account