Verbální manipulace v reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Verbální manipulace v reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Atcheson, Hana
dc.contributor.author Křivohlávková, Helena
dc.date.accessioned 2010-07-19T05:03:16Z
dc.date.available 2010-07-19T05:03:16Z
dc.date.issued 2010-05-06
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/11929
dc.description.abstract Tato studie se zabývá používáním slov v reklamě a jejich vlivem na ni. Jsou zde demonstrovány rozdíly v působení a ve využití mluveného a psaného jazyka, stejně jako je uveden rozdílný vliv médií na spotřebitele. Tato práce uvádí nejdůležitější pravidla pro psaní dobrých reklamních textů. Analýza zkoumá používání těchto pravidel v reklamách třech vybraných mobilních operátorů. Analytická část této práce ukazuje, že operátoři používají převážně stejné prostředky verbální manipulace, přesto je možné najít významné rozdíly v jejich reklamních strategiích. Výsledky této práce naznačují, že k tomu aby byl reklamní text schopen zaujmout potenciálního zákazníka, by měl obsahovat dobře promyšlené jazykové prostředky. cs
dc.format 52 s., 7 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 1557618 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject manipulace cs
dc.subject reklama cs
dc.subject jazykové prostředky cs
dc.subject text cs
dc.subject význam cs
dc.subject vliv cs
dc.subject manipulation en
dc.subject advertising en
dc.subject linguistic figures en
dc.subject text en
dc.subject meaning en
dc.subject influence en
dc.title Verbální manipulace v reklamě cs
dc.title.alternative Verbal manipulation in advertising en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Janasová, Helena
dc.date.accepted 2010-06-15
dc.description.abstract-translated The present study deals with usage of words in advertising and their influence on it. The differences in abilities between written and spoken language are demonstrated, likewise the different impact of media on consumers is determined. This study provides the most important rules for writing a good advertising text. The analysis explores the usage of these rules by three selected mobile phone operators. The analytic part of this work shows, that the operators use mainly the same aspects of verbal manipulation; yet it is possible to find significant differences in the whole approach to their advertising strategies. The results of this study suggest that advertisement should include well-considered linguistic figures to be able to capture intent of potential customers. en
dc.description.department Ústav anglistiky a amerikanistiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/13 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 13894
dc.date.assigned 2010-01-07
utb.result.grade B
local.subject reklama cs
local.subject manipulace s myšlením cs
local.subject advertising en
local.subject brainwashing en


Files in this item

Files Size Format View
křivohlávková_2010_bp.pdf 1.485Mb PDF View/Open
křivohlávková_2010_vp.doc 48Kb Microsoft Word View/Open
křivohlávková_2010_op.doc 52Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account