Verbální manipulace v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Atcheson, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Křivohlávková, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T05:03:16Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T05:03:16Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11929
|
|
dc.description.abstract |
Tato studie se zabývá používáním slov v reklamě a jejich vlivem na ni. Jsou zde demonstrovány rozdíly v působení a ve využití mluveného a psaného jazyka, stejně jako je uveden rozdílný vliv médií na spotřebitele. Tato práce uvádí nejdůležitější pravidla pro psaní dobrých reklamních textů. Analýza zkoumá používání těchto pravidel v reklamách třech vybraných mobilních operátorů. Analytická část této práce ukazuje, že operátoři používají převážně stejné prostředky verbální manipulace, přesto je možné najít významné rozdíly v jejich reklamních strategiích. Výsledky této práce naznačují, že k tomu aby byl reklamní text schopen zaujmout potenciálního zákazníka, by měl obsahovat dobře promyšlené jazykové prostředky. |
cs |
dc.format |
52 s., 7 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1557618 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
manipulace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
jazykové prostředky
|
cs |
dc.subject |
text
|
cs |
dc.subject |
význam
|
cs |
dc.subject |
vliv
|
cs |
dc.subject |
manipulation
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
linguistic figures
|
en |
dc.subject |
text
|
en |
dc.subject |
meaning
|
en |
dc.subject |
influence
|
en |
dc.title |
Verbální manipulace v reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
Verbal manipulation in advertising |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janasová, Helena |
|
dc.date.accepted |
2010-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present study deals with usage of words in advertising and their influence on it. The differences in abilities between written and spoken language are demonstrated, likewise the different impact of media on consumers is determined. This study provides the most important rules for writing a good advertising text. The analysis explores the usage of these rules by three selected mobile phone operators. The analytic part of this work shows, that the operators use mainly the same aspects of verbal manipulation; yet it is possible to find significant differences in the whole approach to their advertising strategies. The results of this study suggest that advertisement should include well-considered linguistic figures to be able to capture intent of potential customers. |
en |
dc.description.department |
Ústav anglistiky a amerikanistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
13894
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-07 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
reklama
|
cs |
local.subject |
manipulace s myšlením
|
cs |
local.subject |
advertising
|
en |
local.subject |
brainwashing
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account