dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Habartová, Světlana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T05:33:46Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T05:33:46Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11983
|
|
dc.description.abstract |
V bakalářské práci se zabývám problematikou šikany na II. stupni základních škol v Uherském Hradišti. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu šikana, rozdělení a vývojová stádia, oběť, agresor, možnosti nápravy a prevence. V praktické části je hlavním cílem zjistit za pomoci dotazníkového šetření, zda jsou žáci na základních školách šikanováni. |
cs |
dc.format |
76 s. |
cs |
dc.format.extent |
3510888 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Šikana
|
cs |
dc.subject |
násilí ve škole
|
cs |
dc.subject |
dětská agresivita
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
rodiče a děti
|
cs |
dc.subject |
Bullying
|
en |
dc.subject |
violence at school
|
en |
dc.subject |
child aggression
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
parents and children
|
en |
dc.title |
Šikana na II.stupni Zš v Uherském Hradišti |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying in the junior school in Uherske Hradiste |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2010-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the issue of bullying II. primary school situated in. The theoretical part focuses on the definition of bullying, and distribution of developmental stages, the victim, aggressor, opportunities for redress and prevention. The practical part is the main objective to determine the use of questionnaire, whether pupils are bullied at primary school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14876
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-10 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
agresivita dětí
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
Uherské Hradiště (Uherské Hradiště (Česko)
|
cs |
local.subject |
aggressiveness in children
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
local.subject |
Uherské Hradiště (Czechia)
|
en |