dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Tomandl, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T06:37:11Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T06:37:11Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12113
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je analyzovat obraz Spojených států amerických v české reklamě a vliv amerikanizace v marketingových komunikacích na českou kulturu. Práce ověřuje předpoklad, že obraz Ameriky v reklamě se výrazně mění v čase, stejně jako intenzita amerikanizace kultury a společnosti. Oba jevy podle názoru autora závisí na mezinárodní politické a ekonomické situaci. Teoretická část práce přináší obecný popis globalizace, amerikanizace, konzumerismu, amerického kulturního imperialismu a amerického mýtu a popisuje souvislosti reklamy a kultury. Dále práce rekapituluje kulturní a politické vztahy Česka a Spojených států amerických ve 20. a 21. století se zvláštním přihlédnutím k období 1990 až 2010. V praktické části pak diplomová práce na shromážděných příkladech sleduje proměny obrazu Ameriky v české reklamě. Součástí práce jsou případové studie o Santa Clausovi, státních symbolech USA, americké krajině a americkém životním stylu v české reklamě. |
cs |
dc.format |
100 s., 48 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
15863800 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Reklama
|
cs |
dc.subject |
Spojené státy americké
|
cs |
dc.subject |
amerikanizace
|
cs |
dc.subject |
globalizace
|
cs |
dc.subject |
tisková reklama
|
cs |
dc.subject |
česká reklama
|
cs |
dc.subject |
sémiotika
|
cs |
dc.subject |
symboly
|
cs |
dc.subject |
propaganda
|
cs |
dc.subject |
Advertisments
|
en |
dc.subject |
USA
|
en |
dc.subject |
Americanization
|
en |
dc.subject |
globalization
|
en |
dc.subject |
semiotics
|
en |
dc.subject |
symbols
|
en |
dc.subject |
propaganda
|
en |
dc.title |
Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky |
cs |
dc.title.alternative |
Americanization and American Lifestyle in Czech Advertisment and its Cultural Effects |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zavřelová, Veronika |
|
dc.date.accepted |
2010-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to analyse the image of the USA in Czech advertising and discuss the influence of Americanization in marketing communications on Czech culture. The thesis verifies the assumption that the image of America in advertising changes significantly in time as well as the intensity of Americanization of culture and society does. According to the author both phenomena depend on the international political and economic situation. The theoretical part brings up general concepts of globalization, Americanization, consumerism, American cultural imperialism and American myth and describes the relations between advertising and culture. The following part resumes the relations between the Czech Rep. and the USA in the 20th and 21st century, focusing on the period 1990-2010. In the practical part the author uses particular examples to track the changes of the image of America in Czech advertising. Case studies of Santa Claus figure, national emblems of the USA, American landscape and American lifestyle in Czech commercials make an important part of this work. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
17083
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|