Projekt zvýšení turistické atraktivity Znojemského regionu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Pešťálová, Radka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T07:52:12Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T07:52:12Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12264
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je vytvořit projekt, který zvýší turistickou atraktivitu Znojemského regionu a jeho návštěvnost. V teoretické části jsou vymezeny pojmy nezbytné k uvedení do problematiky cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu. V analytické části je charakterizován Znojemský region jako turistická destinace a jeho nabídka v cestovním ruchu. Dále je zde popsán profil návštěvníka Jihomoravského kraje. Na základě vytvořené SWOT analýzy v cestovním ruchu jsou stanoveny konkurenční výhody Znojemska, které jsou pak předmětem analýzy konkurenceschopnosti Znojemského regionu. V projektové části je navržen vznik incomingové agentury ve Znojemském regionu. Jsou vytvořeny návrhy produktových balíčků cestovního ruchu, které povedou k větší atraktivitě Znojemska z pohledu plánování využití volného času. |
cs |
dc.format |
104 s., 6 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2833914 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
Znojemský region
|
cs |
dc.subject |
balíček služeb
|
cs |
dc.subject |
incomingová agentura
|
cs |
dc.subject |
tourist industry
|
en |
dc.subject |
the region of Znojmo
|
en |
dc.subject |
product package
|
en |
dc.subject |
incoming agency
|
en |
dc.title |
Projekt zvýšení turistické atraktivity Znojemského regionu |
cs |
dc.title.alternative |
The project of the tourist attractivity increasing in Znojmo region |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Maloula, Samir |
|
dc.date.accepted |
2010-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of this master thesis is to create the project that will increase the tourist attractivity of the region of Znojmo and its attendance. In the theoretical part of the thesis the concepts essential to opening the problem of tourist industry and marketing in tourist industry are set. In the analytical part Znojmo region as a tourist region and its offer in tourist industry is characterized. Then the profile of a visitor of South Moravian region is described. On the basis of created SWOT analysis the competitive advantages of Znojmo region are set. These advantages are the subject of the competitiveness of the Znojmo region analysis. In the project the creation of the incoming agency in Znojmo region is designed. Then the projects of product packages for the tourist industry are created. They will lead to greater attractivity of Znojmo region from the point of view of the planning of a free time usage. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
14780
|
|
dc.date.assigned |
2010-03-29 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account