Od lechtivého k obscénnímu - hranice "komunikovatelného" v reklamě 90. let 20. století
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zelinský, Miroslav
|
|
dc.contributor.author |
Zacharová, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T16:54:07Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T16:54:07Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1231
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku erotické reklamy. Smyslem této práce je pokus o vymezení hranic mezi lechtivým a obscénním. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. První část seznamuje s historickým vývojem erotiky v reklamě a zobrazováním ženy i muže. Dále se zmiňuje o emancipaci, feminismu, stereotypech i o české společnosti. Praktická část vychází z poznatků teoretického oddílu. Uvádí se zde jakým způsobem je česká reklama regulována a rozebírá konkrétní příklady z praxe na hranici etického. |
cs |
dc.format |
42 |
cs |
dc.format.extent |
590149 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
erotická reklama
|
cs |
dc.subject |
regulace reklamy
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
erotic advertisment
|
en |
dc.subject |
advertisment regulation
|
en |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.title |
Od lechtivého k obscénnímu - hranice "komunikovatelného" v reklamě 90. let 20. století |
cs |
dc.title.alternative |
From the suggestive to obscene - on the margin of "communicable" in advertising in 1990's |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2006-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The erotic advertising is the topic of the thesis and it's goal is to specify the margin between the suggestive and "obscene" in the advertising. The thesis is dividend into two parts - theoretical and practical. The first part of the thesis deals with historical development of erotic in advertising and illustration of the womens and mens body in the past and nowdays. It shows the connection with the position of a men in the advertising and in the czech society. The practical part shows, how the Czech advertising is adjusted and analysis factual examples on the margin of ethical. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2655
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account