dc.contributor.advisor |
Jurníková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Mertlová, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T08:52:41Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T08:52:41Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12354
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce s názvem Veřejný ochránce práv je zhodnocení instituce, co se týká jejích pravomocí, tedy zda jsou pro výkon funkce ochránce dostačující, nebo zda-li je třeba je pro lepší fungování rozšířit. Dále je v diplomové práci popsán postup podávání stížností, tzn. kdo může podat stížnost, kdy a kam ji podat, jaký může následovat postup ochránce Úřad ochránce disponuje důležitou vlastností, kterou je nezávislost. Ze zákona však vyplývá jedna povinnost vůči Poslanecké sněmovně - každoroční předkládání souhrnných písemných zpráv o činnosti za uplynulý rok. V praktické části se věnuji možnosti, jak lze zneužít nepřesně stanoveného zákona, co se týká odměn státních zaměstnanců. Dále metodou komparace hodnotím ombudsmany v jiných státech s českým ochráncem. Na samotném závěru diplomové práce jsem navrhla "perfektního" ochránce, a to na základě poznatků z jiných států, kde tato instituce má již tradici několik desítek let či století. |
cs |
dc.format |
66 s. |
cs |
dc.format.extent |
2026977 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Veřejný ochránce práv
|
cs |
dc.subject |
instituce
|
cs |
dc.subject |
pravomoce
|
cs |
dc.subject |
stížnost
|
cs |
dc.subject |
podnět
|
cs |
dc.subject |
Poslanecká sněmovna
|
cs |
dc.subject |
Ombudsman
|
en |
dc.subject |
institution
|
en |
dc.subject |
authority
|
en |
dc.subject |
complaint
|
en |
dc.subject |
suggestion
|
en |
dc.subject |
Chamber of the Deputies
|
en |
dc.title |
Veřejný ochránce práv |
cs |
dc.title.alternative |
Ombudsman |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šnédar, Libor |
|
dc.date.accepted |
2010-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my diploma work called Ombudsman is a valorizing of an institution, especially their authorithies. It means if they are enough for thein enforcement of an Ombudsman's function or if it is necessary to extend them for better operating. I also described a process of complaining. For example who can complaine, when and where can complain, what process of Ombudsman can follow And Ombudsman's administration has an important character and that is independence. How ever, there is an obligation joined with Chamber of the Deputies - early showing of summary written messages about activities of last year. In my practical part there are possibilities how to abuse inexactly set laws which refer to rewards of public employees. I compare Ombudsmen from other countries with the Czech Ombudsman. I suggest "the best" Ombudsman in the end of my diploma work thanks to information from other countries where this institution has already had tradition of many decades or centuries. |
en |
dc.description.department |
Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/178
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná správa a regionální rozvoj |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Public Sector Administration and Regional Development |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
15664
|
|
dc.date.assigned |
2010-03-29 |
|
utb.result.grade |
A |
|