dc.contributor.advisor |
Vaňková, Zdeňka
|
|
dc.contributor.author |
Mcevoy, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T10:07:52Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T10:07:52Z |
|
dc.date.issued |
2010-03-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12494
|
|
dc.description.abstract |
Ve své diplomové práci ?Český pohled na britský školský systém, jeho sociální aspekty a srovnání s českým školstvím?, jsem se zaměřila na problematiku současného britského školského systému, jeho sociální a ekonomické aspekty a pokusila jsem jej srovnat se současným systémem českého školského systému. Vedly mne k tomu současné tendence ministerstva školství, různých ústavů a společenství zkoumajících naše školství, produkujících řadu nikdy nedotažených směrnic a doporučení, jež pouze odčerpávají peníze tolik chybějící právě ve vzdělávání našich dětí, mládeže a dospělých. V práci vycházím z dostupné britské i české literatury, výsledků průzkumů a statistických přehledů uveřejněných na internetu a vše konfrontuji s vlastní zkušeností. Vše jsem doplnila rozborem výsledků anonymního dotazníku. Respondenty byla školní mládež od 11 do 16 let, tedy žáci druhých stupňů základních škol. Byly stanoveny základní hypotézy ohledně vlivu školských systémů na vzdělání. Ve výsledku byly dvě hypotézy potvrzeny a dvě nepotvrzeny. Je tedy možno konstatovat, že není možno (na podkladě těchto výsledků) verifikovat obecné tvrzení, že západní vzdělávací systém je lepší a jeho aplikace u nás přinese zlepšení úrovně vzdělanosti v České republice. |
cs |
dc.format |
98 s., 5 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2239713 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální status
|
cs |
dc.subject |
sociální vrstva
|
cs |
dc.subject |
sociální prostředí
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
chudoba
|
cs |
dc.subject |
etnikum
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
Level A
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
Social status
|
en |
dc.subject |
social class
|
en |
dc.subject |
social enviroment
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
poverty
|
en |
dc.subject |
etnic
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
A level
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.title |
Český pohled na britský školský systén, jeho sociální aspekty a srovnání s českým školstvím |
cs |
dc.title.alternative |
Czech Outlook on the British School System, Its Social Aspects and Its Comparisons with the Czech School System |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2010-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my diploma work entitled ?Czech Outlook on the British School System, Its Social Aspects and Its Comparisons with the Czech School System?, I focused my attention on the problems of the current British school system, its social and economic aspects and I tried to compare it with the current Czech school system. I was influenced towards deciding on this work due to the school government department, various institutions and parties, whose are producing plenty of half hearted suggestions and guidelines, that are only draining money from already money short education system and education of children, teenagers and adults. I compiled the work on information available in British and Czech books, findings of various resources and statistical surveys published on the internet. I am comparing all this information with my own experience. The work is completed with the study of results of an anonymous questionnaire. The informants were school pupils between 11 and 16 years old (students of secondary school). There are also suggested hypothesis about the influence of different school systems on education. In the end two hypotheses were confirmed and two were not. It is possible to say then, that it is not possible, based on my findings, to verify the preconceived idea and generally held view, that the West's educational system is better and its application here would bring improvement to the educational level in the Czech Republic. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
16805
|
|
dc.date.assigned |
2008-11-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
školství
|
cs |
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
Velká Británie
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
education
|
en |
local.subject |
Czechia
|
en |
local.subject |
Great Britain
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |