Výchova k demokracii(očima dětí)
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Vašulková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T11:34:45Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T11:34:45Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12675
|
|
dc.description.abstract |
Ve své bakalářské práci se zabývám otázkami výchovy dětí po roce 1989, v rozvíjející se demokracii. Zároveň se snažím zformulovat zásady pozitivního rodičovství, vedoucí k výchově spolupracujících, sebevědomých a citlivých dětí. První část je věnována teore-tickým informacím. Praktická část je vedena snahou získat názory dětí (ve věku 11 - 16 let) ohledně jejich pohledu na výchovu a vyvodit závěry z toho vyplývající. Pro tento druh výzkumu jsem zvolila kvantitativní druh výzkumu formou dotazníku. |
cs |
dc.format |
69 s., 4s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1511485 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
výchovné působení
|
cs |
dc.subject |
práva
|
cs |
dc.subject |
povinnosti
|
cs |
dc.subject |
věk
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
parent
|
en |
dc.subject |
educational activity
|
en |
dc.subject |
rights
|
en |
dc.subject |
duties
|
en |
dc.subject |
age
|
en |
dc.title |
Výchova k demokracii(očima dětí) |
cs |
dc.title.alternative |
Educational process on democracy (by children view) |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2010-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my bachelor work I am engaged in question of children education after the year 1989, in developed democracy. Simultaneously I am attempting to frame principles of positive par-ent, leading to the education of cooperative, self-confident and sensitive children. The first part is attended to theoretical information. The practical part is looking for opinions of children (11 - 16 years old) about their views on education and draws some conclusions that followed on. For this research I chose quantitative type of research by question-form. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
15193
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-15 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
politické myšlení
|
cs |
local.subject |
občanská společnost
|
cs |
local.subject |
výchova k demokracii
|
cs |
local.subject |
political thinking
|
en |
local.subject |
civil society
|
en |
local.subject |
education for democracy
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account