Projekt strategie rozvoje regionu Poodří v oblasti venkovské turistiky.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Schneider, Jaromír
|
|
dc.contributor.author |
Závorková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T17:10:57Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T17:10:57Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1286
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt strategie rozvoje regionu Poodří v oblasti venkovské turistiky. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti regionálního marketingu a regionální politiky. Tuto části uzavírá popis procesu strategického plánování s důrazem na jeho hlavní hmotný výstup - rozvojovou strategii. Praktickou část otevírá analýza současného stavu regionu Poodří, na něj navazuje identifikace kritických oblastí dalšího rozvoje a SWOT analýza. Návrhy projektů strategie rozvoje regionu, které dále následují, sledují vyslovenou vizi regionu a vedou ke splnění stanovených cílů dalšího rozvoje regionu v oblasti venkovské turistiky. Jeden z navrhovaných projektů je popsán podrobněji. Jedná se o návrh tvorby turistického produktu s cílem zvýšit zájem domácích turistů o pobyt v regionu. Zhodnocení rizik, která vyplývají z realizace tohoto návrhu a stanovení protirizikových opatřeních uzavírání tuto práci. |
cs |
dc.format |
89 s., 4 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
2174435 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Venkovská turistika
|
cs |
dc.subject |
region
|
cs |
dc.subject |
regionální politika
|
cs |
dc.subject |
projekt strategie rozvoje
|
cs |
dc.subject |
strategické plánování
|
cs |
dc.subject |
strategická vize
|
cs |
dc.subject |
strategický cíl
|
cs |
dc.subject |
turistický produkt
|
cs |
dc.subject |
Countryside tourism
|
en |
dc.subject |
region
|
en |
dc.subject |
regional policies
|
en |
dc.subject |
project of strategy development
|
en |
dc.subject |
strategic planning
|
en |
dc.subject |
strategy vision
|
en |
dc.subject |
strategy goal
|
en |
dc.subject |
tourism produkt
|
en |
dc.title |
Projekt strategie rozvoje regionu Poodří v oblasti venkovské turistiky. |
cs |
dc.title.alternative |
The project of strategy development in the field of countryside tourism in Poodri region |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Usvald, Oldřich |
|
dc.date.accepted |
2006-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main objective of this Master thesis is to create a project of strategy development in the field of countryside tourism in Poodri region. In the theoretical part of the thesis are explained fundamental terms from areas of regional marketing and regional policies. This part is concluded by a description of the process of strategic planning with an emphasis on the main material outcome - the strategy of development. The practical part is opened with an analysis of the current situation in the Poodri region. As a sequence comes an identification of the critical areas and the SWOT analysis. The project proposals of the strategy de-velopment in the region, which follow next, are tracing an expressed vision of the region and are leading to fulfill the appointed objective of further development of the region in the field of countryside tourism. One of the proposed projects is described in details and deals with a proposition of a creation of a tourism product with the goal to increase an interest in domestic tourists to stay in the region. This thesis is closed with an evaluation of risks eventuating from the realization of this project and establishing precaution measures. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
4001
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account