Šikana na základní škole - možnosti prevence
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jašková, Vendula
|
|
dc.contributor.author |
Mikšíková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T18:06:30Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T18:06:30Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13058
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na základní škole a možnostmi prevence. V teoretické části charakterizuje základní pojmy ve vztahu k tématu a přibližuje školní klima z pohledu prevence šikany. Popisuje druhy prevence, schéma prevence školních šikan a školní program proti šikanování. Praktická část se zaměřuje na minimální preventivní program a případovou studii. Jejím úkolem je zjistit účinek prevence a následné péče po zjištění a řešení pokročilého stupně šikanování. |
cs |
dc.format |
53 s. |
cs |
dc.format.extent |
1542678 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Šikana
|
cs |
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
prevence šikany
|
cs |
dc.subject |
Bullying
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
class climate
|
en |
dc.subject |
prevention of bullying
|
en |
dc.title |
Šikana na základní škole - možnosti prevence |
cs |
dc.title.alternative |
Bully at a basic school - possibilities of prevention |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Spurný, Joža |
|
dc.date.accepted |
2010-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with problems of bullying in the primary school and possibilities of its prevention. It characterizes basic concepts in the theoretical part in relation to the theme and make the school climate closer from the view of bullying prevention. It describes kinds of prevention, the scheme to prevent bullying and the school programme againts bullying. The practical part is focused on the minimum preventive program and a case study. Its task is to find out the influence of prevention and the following care after the finding and a solution of the advanced degree of bullying. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
17297
|
|
dc.date.assigned |
2009-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
základní školství
|
cs |
local.subject |
elementary schooling
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account