dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Vedral, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T17:33:42Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T17:33:42Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1324
|
|
dc.description.abstract |
V teoretické části je popsán billboard jako reklamní prostředek. Práce uvádí základní informace o historii billboardu, jeho typech, rozměrech, nákladech na výrobu a následný pronájem ploch. Práce se dále zabývá situacemi, kdy je vhodné nebo naopak nevhodné billboard jako propagační prostředek využít, jaké jsou zásady při návrhu kampaní a jak billboard působí na spotřebitele. Konec teoretické části je věnován využití billboardů pro politickou propagaci. Praktická část analyzuje předvolební outdoorové kampaně dvou nejsilnějších politických stran v ČR, ODS a ČSSD. Důraz je kladen na analýzu obsahu a stylu kampaní a jejich působení na voliče. Projektová část nastiňuje návrhy řešení, které by mohly napomoci kultivovat a zefektivnit politickou reklamu. |
cs |
dc.format |
61 s., 3. s obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2148135 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
billboard
|
cs |
dc.subject |
venkovní reklama
|
cs |
dc.subject |
předvolební kampaň
|
cs |
dc.subject |
politická reklama
|
cs |
dc.subject |
ODS
|
cs |
dc.subject |
ČSSD
|
cs |
dc.subject |
billboard
|
en |
dc.subject |
outdoor advertising
|
en |
dc.subject |
election campaign
|
en |
dc.subject |
political advertising
|
en |
dc.subject |
Czech Social Democratic Party
|
en |
dc.subject |
Civic Democratic Party
|
en |
dc.title |
Současný svět billboardů - politický billboard |
cs |
dc.title.alternative |
Todays world of billboards - political billboard |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zelinský, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2006-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part gives a description and characteristics of the billboard as an advertising medium. This work contains basic information concerning history of the billboard, types, dimensions, costs of production and rental of hoardings. Then the text mentions what are the situaions in which it is efficient to use billboard as an advertising medium, what are basic rules we should respect during designing and planning outdoor campaigns and what are the impacts of these billboard campaigns on consumers. The end of the theoretical part is consecrated to usage of billboards in political advertising and election campaings. Practical part analyses election outdoor campaigns of two major political parties in the Czech republic, Civic Democratic Party and Czech Social Democratic Party. It accentuates an analysis of the content and the style of the campaigns and their impact on potential voters. The project part proposes some solutions that might help to get political advertising more cultivated and efficient. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2649
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
B |
|