Specifika vývoje nevidomých dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Specifika vývoje nevidomých dětí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doňková, Olga
dc.contributor.author Kolegarová, Daniela
dc.date.accessioned 2010-07-19T23:53:35Z
dc.date.available 2010-07-19T23:53:35Z
dc.date.issued 2010-04-21
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/13374
dc.description.abstract Bakalářská práce se týká problematiky z oblasti zrakového postižení dětí. Cílem práce je popsat problematiku zrakového postižení dětí a specifický vývoj nevidomých dětí. Zaměřuji se především na období od narození až do období předškolního věku dítěte. Moje práce je určena pro rodiče dětí se zrakovým postižením. Může být přínosem i pro odborníky a pro všechny osoby, které chtějí nahlédnout do tohoto problému a orientovat se v dané oblasti. Práce obsahuje teoretické poznatky o dané problematice a kazuistiku zrakově posti-ženého dítěte. Zaměřuji se na důležitost zraku, vývoj zrakového vnímání a jeho význam v životě dítěte, vysvětlení zrakového postižení a klasifikaci zrakových vad, specifický vývoj nevidomého dítěte v jednotlivých vývojových obdobích a na výchovu a vzdělávání dětí se zrakovým postižením v raném věku. cs
dc.format 65 s., 5 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 806587 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Zrak cs
dc.subject zrakové postižení cs
dc.subject zrakově postižené dítě cs
dc.subject specifický vývoj cs
dc.subject případová studie cs
dc.subject Eyesight en
dc.subject visual disabilities en
dc.subject visually impaired children en
dc.subject specific development en
dc.subject case study en
dc.title Specifika vývoje nevidomých dětí cs
dc.title.alternative Specifics development of blind children en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Štěpánková, Lenka
dc.date.accepted 2010-06-08
dc.description.abstract-translated This bachelor?s degree paper deals with issues concerning visually impaired children. The aim of this paper is to describe the problems connected with visual disabilities of children and specific development of blind children. I focus particularly on the period from the birth to pre-school age. My paper is intended for parents having visually impaired children. The paper can be also useful for practitioners and any person who would like to gain insight into the problem and to be informed about the subject. The paper includes theory of the related issues and case studies concerning visually impaired children. I focus on the importance of vision, development of visual perception and its im-portance in the child?s life, explanation of visual disabilities and classification of visual impairments, specific development of blind child in individual development phases as well as upbringing and education of visually impaired children in their early age. en
dc.description.department Katedra psychologie cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 17239
dc.date.assigned 2009-04-30
utb.result.grade A
local.subject nevidomé děti cs
local.subject vývoj osobnosti cs
local.subject blind children en
local.subject personality development en


Files in this item

Files Size Format View
kolegarová_2010_bp.pdf 787.6Kb PDF View/Open
kolegarová_2010_vp.doc 36Kb Microsoft Word View/Open
kolegarová_2010_op.doc 30Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account