Rituály umírání a pohřbu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Nováková, Radana
|
|
dc.contributor.author |
Pospíšilíková, Simona
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T03:36:34Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T03:36:34Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13793
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním tématem bakalářské práce jsou rituály spojené s umíráním, smrtí a pohřbíváním. V teoretické části objasňuji pojem a význam rituálů, zabývám se umíráním a pohřbíváním v minulosti, doprovázením umírajících a rituály pohřbů v současnosti. V praktické části se věnuji informovanosti dětí na základní škole, zjišťuji úroveň jejich teoretických vědomostí i praktických dovedností a jak se na této informovanosti podílí rodina. |
cs |
dc.format |
47s., 2 s. přílohy |
cs |
dc.format.extent |
379734 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rituál
|
cs |
dc.subject |
obřad
|
cs |
dc.subject |
paliativní péče
|
cs |
dc.subject |
doprovázení
|
cs |
dc.subject |
hospic
|
cs |
dc.subject |
umírání
|
cs |
dc.subject |
smrt
|
cs |
dc.subject |
pohřeb
|
cs |
dc.subject |
Ritual
|
en |
dc.subject |
ceremony
|
en |
dc.subject |
palliative care
|
en |
dc.subject |
accompaning
|
en |
dc.subject |
hospic
|
en |
dc.subject |
dying
|
en |
dc.subject |
death
|
en |
dc.subject |
funeral
|
en |
dc.title |
Rituály umírání a pohřbu |
cs |
dc.title.alternative |
Rituals of dying and funeral |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vávrová, Soňa |
|
dc.date.accepted |
2010-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main topic of my bachelor piece of work is rituals connected with dying, death and burying. In the theoretical part I explain the concept and significance of rituals. I deal with dying and burying in the past and accompanying the dying and funeral rituals at the present time. In the practical part I describe the foreknowledge of children in basic school, I determine their level of theoretical knowledge as well as practical knowledge and how the family participates in this foreknowledge. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12229
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-15 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
doprovázení umírajících
|
cs |
local.subject |
umírání
|
cs |
local.subject |
pohřební rituály
|
cs |
local.subject |
accompanying the dying
|
en |
local.subject |
companionship the dying
|
en |
local.subject |
dying
|
en |
local.subject |
funeral rituals
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account