dc.contributor.advisor |
Celá, Jarmila
|
|
dc.contributor.author |
Burešová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T03:40:24Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T03:40:24Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13800
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá informovaností o sociálních dávkách v rodinách s dětmi s posti-žením. Rozdělena je na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje základní témata, která jsou účelně zvolená pro výzkum. Vysvětluje a ve stručném přehledu umožňuje přehled sociálních dávek, čímž dokresluje zvolenou pro-blematiku. Praktická část pomocí výzkumné metody polostrukturovaného rozhovoru a jeho následnou analýzou umožňuje přiblížit jaká je informovanost v rodinách s dětmi s postižením. |
cs |
dc.format |
40 s.,12 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1628064 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
dítě s postižením
|
cs |
dc.subject |
sociální dávky
|
cs |
dc.subject |
sociální péče
|
cs |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
handicapped child
|
en |
dc.subject |
social benefits
|
en |
dc.subject |
social service work
|
en |
dc.title |
Rodina s dítětem s postižením a sociální dávky |
cs |
dc.title.alternative |
Family with a disabled child and social care benefits |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nováková, Radana |
|
dc.date.accepted |
2010-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor work is concerned with information of social benefits in families with handi-capped children. The work divides on two basic parts - theoretical and practical. The theoretical part contains basic themes - family, family with hadicapped child, social service work, social benefits, social services which are effective selected for the research. It makes clear and gives the summary of social benefits in brief summary and etches in select problems. The practical part enables it to appraximation the informedness in families with handicapped children by method of half-structured interview and its folowing analysis of qualitative in-formations. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14442
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-21 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
rodiny s postiženými dětmi
|
cs |
local.subject |
families with children with disabilities
|
en |