dc.contributor.advisor |
Masariková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Minxová, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T03:51:20Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T03:51:20Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13814
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá výchovně-vzdělávací činností v náhradní výchovné péči. Cílem je zmapovat aktuální problémy náhradní výchovné péče z pohledu vychovatelů. Teoretická část je pojata jako vhled do dané problematiky, je zde popsán význam rodiny a sociálního prostředí pro zdárný vývoj dítěte, utváření osobnosti dítěte a také důvody špatného fungo-vání rodiny. Dále jsou zde stručně shrnuty možnosti náhradní výchovné péče. Další část je věnována specifikům výchovně-vzdělávací práce v zařízeních ústavní výchovy, její pláno-vání, řízení a organizace. Praktická část se zabývá výzkumem v dětských domovech Olo-mouckého kraje, kde jsou zjišťovány aktuální problémy očima vychovatelů. Tento výzkum se uskutečnil pomocí dotazníkového šetření. |
cs |
dc.format |
75 s., 4 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2411435 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Náhradní výchovná péče
|
cs |
dc.subject |
dětský domov
|
cs |
dc.subject |
vychovatel
|
cs |
dc.subject |
výchovně-vzdělávací práce
|
cs |
dc.subject |
Substitute care
|
en |
dc.subject |
children's home
|
en |
dc.subject |
educator
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Aktuální problémy náhradní výchovné péče z pohledu vychovatelů |
cs |
dc.title.alternative |
Current issues in substitute care from the educators' perspective |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kročková, Štefánia |
|
dc.date.accepted |
2010-06-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor work deals with educational activities in substitute care. It aims at mapping the current issues of substitute care from the educator's point of view. The theoretical part of this work is conceived as an insight into the problem, giving a description of the impor-tance of family and of social environment in the development of a child, formation of the child's personality and also the reasons of family malfunction. A brief summary of possi-bilities of substitute care is also given. Another part of this work deals with the specifics of education in institutional care, its planning and management. The practical part of this work treats of research in children's homes in the Olomoucký Region, where current issues were investigated from the educators' point of view, using questionnaires as the research method. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14985
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-11 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
dětské domovy
|
cs |
local.subject |
vychovatelé
|
cs |
local.subject |
ústavní výchova
|
cs |
local.subject |
children’s homes
|
en |
local.subject |
educators
|
en |
local.subject |
institutional child care
|
en |