dc.contributor.advisor |
Pata, Vladimír
|
|
dc.contributor.author |
Baroň, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T04:06:06Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T04:06:06Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13842
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá měřením vysokorychlostním kamerovým systémem Olympus i-SPEED 2, kde se pomocí tohoto kamerového systému řeší problematika testování roztříštění autoskel a autoskel s bezpečnostní fólií. Při shromažďování informací o této problematice bylo zjištěno, že žádná ČSN ISO norma pro testování autoskel s bezpečnostní fólií neexistuje. Nejdříve bylo navrhnuto vylepšení crashovacího zařízení dle ČSN EN ISO 6603-1: Plasty-Stanovení chování tuhých plastů při víceosém rázovém namáhání, tak aby pomocí této navržené konstrukce bylo umožněno testovat autoskla. Poté byla na tomto zařízení pomocí vyrobené konstrukce provedena zkouška roztříštění bočního autoskla. Následně kvůli porovnání nasnímaných dat se provedly praktické zkoušky v terénu, kde roztříštění proběhlo na dvou vzorcích bočních autoskel umístěných přímo na vozidle, z toho jeden vzorek byl opatřen bezpečnostní fólií. Všechny tyto měření byly nasnímány vysokorychlostním kamerovým systémem. Při porovnání nasnímaných dějů bylo zjištěno, že chování autoskla při laboratorní zkoušce a praktické zkoušce v terénu je stejné. Z výsledků práce lze usoudit, že laboratorní zkouška na vylepšeném crashovacím zařízení zcela dokáže simulovat praktická měření, které jsou časově náročné a finančně nákladné. |
cs |
dc.format |
100 s. |
cs |
dc.format.extent |
5477531 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vysokorychlostní kamerový systém
|
cs |
dc.subject |
Olympus i-SPEED 2
|
cs |
dc.subject |
crashovací zařízení
|
cs |
dc.subject |
autosklo
|
cs |
dc.subject |
high-speed camera system
|
en |
dc.subject |
Olympus i-SPEED 2
|
en |
dc.subject |
crash device
|
en |
dc.subject |
car side windows
|
en |
dc.title |
Měření a vyhodnocení vysokorychlostních dějů pomocí vysokorychlostního kamerového systému Olympus i-SPEED 2 |
cs |
dc.title.alternative |
Measurement and evaluation of high-speed processes using high-speed camera system Olympus i-SPEED 2 |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkorová, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2010-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the measurement with high-speed camera system Olympus i-SPEED 2, when using the camera system solves the problem of testing shattering car side windows and car side windows with safety plastic film. During the gathering of information about this problems it was found that any CSN ISO standard for testing car side windows with safety plastic film does not exist. First of all it was designed to improve a crashing machine according to the CSN EN ISO 6603-1: Plastics - Determination of puncture impact behaviour of rigid plastics, so that using of this designed construction could enable testing of car side windows. Then the car side windows shattering test was performed using manufactured device. Sub-sequently, there were made practicals for comparison of captured data in the field, where shattering was realized on two samples of car side windows mounted directly on the vehicle, while one sample was fitted with safety plastic film. All these measurements were photographed through the high-speed camera system. When comparing the captured events, it was found that the behaviour of car side windows in the laboratory test and practical test in the field is the same. Based on the results it is possible to deduce that laboratory test on the improved crashing device is fully able to simulate the practical measurements, that are time consuming and costly. |
en |
dc.description.department |
Ústav výrobního inženýrství |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/206
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Výrobní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Production Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
14126
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-19 |
|
utb.result.grade |
A |
|