Měření a vyhodnocení vysokorychlostních dějů pomocí vysokorychlostního kamerového systému Olympus i-SPEED 2

DSpace Repository

Language: English čeština 

Měření a vyhodnocení vysokorychlostních dějů pomocí vysokorychlostního kamerového systému Olympus i-SPEED 2

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pata, Vladimír
dc.contributor.author Baroň, Michal
dc.date.accessioned 2010-07-20T04:06:06Z
dc.date.available 2010-07-20T04:06:06Z
dc.date.issued 2010-05-19
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/13842
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá měřením vysokorychlostním kamerovým systémem Olympus i-SPEED 2, kde se pomocí tohoto kamerového systému řeší problematika testování roztříštění autoskel a autoskel s bezpečnostní fólií. Při shromažďování informací o této problematice bylo zjištěno, že žádná ČSN ISO norma pro testování autoskel s bezpečnostní fólií neexistuje. Nejdříve bylo navrhnuto vylepšení crashovacího zařízení dle ČSN EN ISO 6603-1: Plasty-Stanovení chování tuhých plastů při víceosém rázovém namáhání, tak aby pomocí této navržené konstrukce bylo umožněno testovat autoskla. Poté byla na tomto zařízení pomocí vyrobené konstrukce provedena zkouška roztříštění bočního autoskla. Následně kvůli porovnání nasnímaných dat se provedly praktické zkoušky v terénu, kde roztříštění proběhlo na dvou vzorcích bočních autoskel umístěných přímo na vozidle, z toho jeden vzorek byl opatřen bezpečnostní fólií. Všechny tyto měření byly nasnímány vysokorychlostním kamerovým systémem. Při porovnání nasnímaných dějů bylo zjištěno, že chování autoskla při laboratorní zkoušce a praktické zkoušce v terénu je stejné. Z výsledků práce lze usoudit, že laboratorní zkouška na vylepšeném crashovacím zařízení zcela dokáže simulovat praktická měření, které jsou časově náročné a finančně nákladné. cs
dc.format 100 s. cs
dc.format.extent 5477531 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject vysokorychlostní kamerový systém cs
dc.subject Olympus i-SPEED 2 cs
dc.subject crashovací zařízení cs
dc.subject autosklo cs
dc.subject high-speed camera system en
dc.subject Olympus i-SPEED 2 en
dc.subject crash device en
dc.subject car side windows en
dc.title Měření a vyhodnocení vysokorychlostních dějů pomocí vysokorychlostního kamerového systému Olympus i-SPEED 2 cs
dc.title.alternative Measurement and evaluation of high-speed processes using high-speed camera system Olympus i-SPEED 2 en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Sýkorová, Libuše
dc.date.accepted 2010-06-10
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the measurement with high-speed camera system Olympus i-SPEED 2, when using the camera system solves the problem of testing shattering car side windows and car side windows with safety plastic film. During the gathering of information about this problems it was found that any CSN ISO standard for testing car side windows with safety plastic film does not exist. First of all it was designed to improve a crashing machine according to the CSN EN ISO 6603-1: Plastics - Determination of puncture impact behaviour of rigid plastics, so that using of this designed construction could enable testing of car side windows. Then the car side windows shattering test was performed using manufactured device. Sub-sequently, there were made practicals for comparison of captured data in the field, where shattering was realized on two samples of car side windows mounted directly on the vehicle, while one sample was fitted with safety plastic film. All these measurements were photographed through the high-speed camera system. When comparing the captured events, it was found that the behaviour of car side windows in the laboratory test and practical test in the field is the same. Based on the results it is possible to deduce that laboratory test on the improved crashing device is fully able to simulate the practical measurements, that are time consuming and costly. en
dc.description.department Ústav výrobního inženýrství cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/206 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Výrobní inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Production Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology en
dc.thesis.degree-name Ing. cs
dc.thesis.degree-program Procesní inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Process Engineering en
dc.identifier.stag 14126
dc.date.assigned 2010-02-19
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
baroň_2010_dp.pdf 5.223Mb PDF View/Open
baroň_2010_vp.doc 37Kb Microsoft Word View/Open
baroň_2010_op.doc 40.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account