Klíčové kompetence tiskových mluvčích

DSpace Repository

Language: English čeština 

Klíčové kompetence tiskových mluvčích

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kotyzová, Pavla
dc.contributor.author Zemčíková, Petra
dc.date.accessioned 2010-07-20T06:27:35Z
dc.date.available 2010-07-20T06:27:35Z
dc.date.issued 2010-04-26
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/14120
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá profesí tiskových mluvčích a jejich klíčovými kompetencemi, přičemž hlavní důraz je kladen na způsoby jejich rozvoje. V teoretické části je popsána historie oboru public relations a počátky působení tiskových mluvčích ve veřejné sféře, jejich úloha v dnešní době, prostředky a obsah masové komunikace. Jsou analyzovány klíčové kompetence tiskových mluvčích a dalších pracovníků, v jejichž náplni práce je styk s médii, stejně jako význam těchto klíčových kompetencí pro jejich profesionální rozvoj a růst. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum zaměřený na srovnání úrovně klíčových kompetencí tiskových mluvčích realizovaný mezi vzorkem pracovníků působících napříč všemi zkoumanými segmenty - státní správy, samosprávy, komerčního a nekomerčního sektoru. Práce v závěru přináší návrh vzdělávacího programu pro tiskové mluvčí samospráv jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí potřebných pro tuto profesi. Zaměřen je především na principy a možnosti práce s médii, stejně jako na praktické cvičení základních komunikačních prostředků. Vzdělávací program byl navržen na základě výsledků kvantitativního výzkumu, přičemž reflektuje zjištěné nedostatky. cs
dc.format 60, 3 ks obr. příloh cs
dc.format.extent 9696414 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Historie cs
dc.subject média cs
dc.subject public relations cs
dc.subject média relations cs
dc.subject press relations cs
dc.subject historie cs
dc.subject tiskoví mluvčí cs
dc.subject státní správa cs
dc.subject samospráva cs
dc.subject komerční a nekomerční sektor cs
dc.subject klíčové kompetence cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject vzdělávací program pro tiskové mluvčí cs
dc.subject History en
dc.subject media en
dc.subject public relations en
dc.subject media relations en
dc.subject press relations en
dc.subject history en
dc.subject spokespeople en
dc.subject public service en
dc.subject local government en
dc.subject commercial and non-profit sector en
dc.subject key competence en
dc.subject education en
dc.subject education program for spokespeople en
dc.title Klíčové kompetence tiskových mluvčích cs
dc.title.alternative Key competencies of spokesmen en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jurášková, Olga
dc.date.accepted 2010-05-25
dc.description.abstract-translated The diploma work deals with a profession of spokespeople and their key competence, whereas a main stress is set on ways of their development. In the theoretical part is described the history of public relations and origins of activity of spokespeople in the public sphere, their part at the present time, instruments and a content of mass communication. The main part analyses key competence of spokespeople and other workers whose job description is communication with media, as well as meaning of this key competence for their professional development and grow. The practical part contains the quantitative research that is focused on a comparison of level key competence of spokespeople that have been realised among the sample of workers operating across all examined segments - public service, local government, commercial an non-profit sector. The work bring at the end a proposal of education program for spokesperson of local governments as the instrument of development of key competence that is needed for this profession. It is focused on principles and possibilities of work with media, as same as a practical exercise of basic communication instruments. The education program is proposed on the basis of results of the quantitative research, whereas it reflects deficiencies that have been found in it. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 17097
dc.date.assigned 2009-12-01
utb.result.grade C


Files in this item

Files Size Format View
zemčíková_2010_dp.pdf 9.247Mb PDF View/Open
zemčíková_2010_vp.pdf 57.75Kb PDF View/Open
zemčíková_2010_op.pdf 60.90Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account