dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Topičová, Světlana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T00:18:19Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T00:18:19Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14754
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na integraci sluchově postiženého žáka s kochleárním implantátem ve druhé třídě běžné základní školy. Edukace žáka probíhá za podpory asistenta pedagoga. Na základě každodenní spolupráce asistenta pedagoga s žákem dochází k modifikaci kroků ve výuce dle aktuálních požadavků. Cílem práce je tedy získat pro žáka optimální rámec postupů ve vzdělávání a navrhnout doporučení pro žákovu úspěšnou integraci ve škole. |
cs |
dc.format |
67 s. |
cs |
dc.format.extent |
2270245 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sluchové postižení
|
cs |
dc.subject |
kochleární implantát
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
individuální vzdělávací plán
|
cs |
dc.subject |
Infliction of hearing
|
en |
dc.subject |
cochlear implant
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
teacher assistant
|
en |
dc.subject |
particular educational plan
|
en |
dc.title |
Integrace žáka s kochleárním implantátem do běžné třídy základní školy za podpory asistenta pedagoga |
cs |
dc.title.alternative |
Integration of a Pupil With Cochlear Implant into a Primary School Class With the Help of a Teacher Assistant |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Marášková, Ivana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
Baccalaureate work is bent on integration of a pupil with cochlear implant into primary school second class. Education of a pupil proceeds with the help of a teacher assistant. On the basis everyday cooperation a teacher assistant with a pupil happens to modification steps in education according to actual needs. Aim work is then converts to a pupil optimum frame progress in education and suggest recommendation for a pupil successful integration at school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18995
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
děti sluchově postižené
|
cs |
local.subject |
integrace
|
cs |
local.subject |
hearing impaired children
|
en |
local.subject |
integration
|
en |