dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Matějíčková, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T03:50:59Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T03:50:59Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15030
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá komparací školské poradenské činnosti sociálního pedagoga v České republice, na Slovensku a v Polsku. Výzkumným záměrem komparativní studie bylo srovnání možností uplatnění absolventa oboru sociální pedagogika, jeho činnosti ve výchovném a sociálním poradenství ve škole v závislosti na odlišném pojetí poradenské činnosti ve zkoumaných zemích. V teoretické části vycházím z historického vývoje sociální pedagogiky v jednotlivých zemích, rolí, kompetencí, možností uplatnění sociálního pedagoga ve školství. Dále pak seznamuji se školním poradenstvím. V praktické části analyzuji legislativu komparovaných zemí týkající se role a činností sociálního pedagoga ve školní poradenské činnosti. Analýza je doplněna o rozhovory se sociálními pedagogy a školním psychologem. |
cs |
dc.format |
89 s. (1 příloha) |
cs |
dc.format.extent |
1302151 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profese sociálního pedagoga
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
poradenství
|
cs |
dc.subject |
školní poradenská činnost
|
cs |
dc.subject |
školství
|
cs |
dc.subject |
komparace
|
cs |
dc.subject |
profession of a social pedagogue
|
en |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.subject |
competence
|
en |
dc.subject |
counselling
|
en |
dc.subject |
school counselling
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
comparison
|
en |
dc.title |
Komparativní studie školní poradenské činnosti sociálního pedagoga ve střední Evropě |
cs |
dc.title.alternative |
Comparative study of school couselling activities of the social pedagogue in Central Europe |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2011-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with a comparison of a social pedagogue counselling in the Czech Republic, Slovak Republic and Poland. The research intention of the comparative study was to confront the possibility of asserting a social pedagogy graduate, his function in the educational and social counselling at school depending on a different conception of the counsel-ling activity in the surveyed countries. In the theoretical part I prop upon the historic development of the social pedagogy in the particular countries, roles, competences, possibilities of a social pedagogue asserting in education. Then I introduce the school counselling. In the practical part I analyse the legislation of the compared countries which concerns the role and the function of a social pedagogue in the school counselling. The analysis is completed by interviews with two social pedagogues and a school psychologist. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19261
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-19 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
školní poradenství
|
cs |
local.subject |
Evropa
|
cs |
local.subject |
school counseling
|
en |
local.subject |
Europe
|
en |