Biopotraviny ve Zlínském kraji - návrh plánu komunikace pro menší maloobchodní prodejny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Slezáková, Ludmila
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T04:49:10Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T04:49:10Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15127
|
|
dc.description.abstract |
Ekologické zemědělství je v posledních letech jedno z nejprogresivnějších odvětví, jehož způsob hospodaření směřuje k pojetí trvale udržitelného způsobu hospodaření a má přímý vliv na vývoj trhu s biopotravinami. Navzdory prodělané ekonomické krizi v naší republice prodej biopotravin neustal, naopak, stále roste rozloha ekologicky obhospodařované půdy, roste počet ekologicky hospodařících farem a rozšiřuje se i sortiment biopotravin vyprodukovaných v České republice. Diplomová práce analyzuje aktuální trh s biopotravinami v maloobchodních prodejních jednotkách Zlínského kraje a jejich marketingové komunikace v této oblasti. Cílem práce je zjistit, kolik maloobchodních prodejen a v jakém množství biopotraviny nabízí a jaké druhy marketingových komunikací při prodeji biopotravin používají. Diplomový projekt předkládá možnosti marketingových komunikací těm maloobchodním prodejnám, které se doposud touto činností nezabývaly. |
cs |
dc.format |
84 s. (123 058 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
12096828 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Biopotraviny
|
cs |
dc.subject |
bioprodukty
|
cs |
dc.subject |
ekologické zemědělství
|
cs |
dc.subject |
obchod
|
cs |
dc.subject |
maloobchod
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
Bio-foodstuff
|
en |
dc.subject |
bio-products
|
en |
dc.subject |
ecological agriculture
|
en |
dc.subject |
market
|
en |
dc.subject |
retail
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.subject |
shopping behavior
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.title |
Biopotraviny ve Zlínském kraji - návrh plánu komunikace pro menší maloobchodní prodejny |
cs |
dc.title.alternative |
Organic Food in the Zlin Region-Plan Proposal of Communication for Small Retail Stores |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bačuvčík, Radim |
|
dc.date.accepted |
2011-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the last years the ecological agriculture is one of the most progressive branches with the straight impact to the progression of bio-foodstuff market. Its management proceeds to be a sustainable management way. In spite of the economy crisis in Czech Republic the bio-foodstuff has not ceased. On the contrary the farmland area is larger, the count of ecological bio-farms is rising and the sort of bio-foodstuff cultivated in Czech Republic is increasing. This graduation thesis analysis the currently bio-foodstuff market in Zlin region retails and its marketing communication on this filed of branch. The objective of this thesis is to get know how many retails offers the bio-foodstuff and what is the sort of the bio-foodstuff and what kind of marketing communications for selling bio-foodstuff they use. This graduation project puts forward the marketing communication possibilities for the retails which have not been touched by this agency yet. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18604
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account