Hospodaření žáků s finančními prostředky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Indrová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T11:14:24Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T11:14:24Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15631
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá hospodařením žáků s finančními prostředky a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedeny informace týkající se peněz, psychologických teorií, finanční výchovy a způsobů získávání peněz. Pozornost je věnována také finanční gramotnosti a několika málo knihám, které se touto problematikou zabývají. Praktická část je zaměřena na zkoumání rozdílů v hospodaření žáků s finančními prostředky na druhém stupni základní školy. |
cs |
dc.format |
85 s., 5 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
18601568 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
peníze
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
money
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.title |
Hospodaření žáků s finančními prostředky |
cs |
dc.title.alternative |
Ability of students to manage their own finances |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2011-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the way students manage their finances and is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part information is included relating to money, psychological theory, financial education and methods of attaining money. Attention is also paid to financial literacy and several smaller books, which deal with this topic. The practical part is focused on researching the differences in the way students manage their finances at the second level of primary school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19250
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-19 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account