dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Snášel, Bedřich
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T15:13:31Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T15:13:31Z |
|
dc.date.issued |
2011-09-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15941
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem využití motivu sexu a erotiky v reklamním sdělení. Klade si otázku, jaké postoje zaujímají spotřebitelé k těmto motivům v reklamě. Práce je rozčleněna do tří části: v teoretické je vymezen základní teoretický aparát a jsou uvedeny nejdůležitější poznatky českých i zahraničních autorů k tématu. V praktické části je realizován výzkum - dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit, jaké postoje vzbuzují motivy erotiky a sexu u vybraného souboru respondentů. Součástí šetření je i odpověď na otázku, jaké postoje jsou zaujímány k nahému mužskému / ženskému tělu v reklamě a zda je pozitivní postoj podmíněn faktem, že motiv má přímou souvislost s propagovaným produktem. Závěry jsou konfrontovány s obdobnými výzkumy v ČR i zahraničí. V části projektové jsou uvedeny doporučení, jak v reklamním sdělení prezentovat motivy erotiky a sexu, aby jejich využití bylo působivé. Pozornost je věnována vybraným aspektům psychologickým, zejména neverbálnímu projevu objektů (mužů a žen) včetně nahoty. Dále se zabývá celkovým kontextem sdělení ? prostředím, barvami, předměty, symboly v reklamní fotografii. V závěrečné části jsou vymezeny legislativní omezení vztahující se k danému tématu. |
cs |
dc.format |
96 s. (69901 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
3324214 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sex
|
cs |
dc.subject |
erotika
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
erotický symbol
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
Sex
|
en |
dc.subject |
eroticism
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
erotic symbol
|
en |
dc.subject |
questionnaire inquiry
|
en |
dc.title |
Erotika a sex v reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
Erotica and Sex in Advertising |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Banyar, Milan |
|
dc.date.accepted |
2011-10-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma work deals with the topic of application of the motive of sex and eroticism in an advertising message. It asks a question what attitudes the consumers adopt towards these themes in advertising. The work is divided into three parts: within the theoretical part the basic theoretical apparatus is defined and the most important findings of the Czech and also foreign authors regarding this topic are mentioned. Within the practical part there is carried out research ? questionnaire inquiry whose objective is to find out what attitudes are raised by the motives of eroticism and sex at a selected set of respondents. Part of the inquiry is also an answer to the question what attitudes are taken towards a naked male / female body in advertising and whether a positive attitude is conditioned by the fact that the motive is directly linked to the promoted product. The conclusions are confronted with similar pieces of research conducted in the Czech Republic and abroad. Within the project part there are stated recommendations how to present the motives of eroticism and sex in an advertising message so as their utilisation would be effective. Attention is paid to the selected psychological aspects, particularly non-verbal manifestations of the subjects (men and women), including nudity. Moreover, it deals with the overall context of the message ? setting, colours, objects, symbols in advertising photography. In the concluding part the legislative restrictions related to the given topic are delimited. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18605
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|