dc.contributor.advisor |
Molnár, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Nguyen, Thi Hai Hang
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T20:27:27Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T20:27:27Z |
|
dc.date.issued |
2011-09-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16294
|
|
dc.description.abstract |
Aby udržely krok s konkurencí, nemají podniky z rozvojových zemí coby opozdilci na světovém trhu lepší možnost, než si zkrátit cestu a přejít rovnou k používání nejmodernějších nástrojů. V tomto případě může být vhodným strategickým nástrojem pro podniky znalostní management (ZM). Ale jak toho dosáhnout, když je ZM obvykle považován za náročný a to i pro podniky ve vyspělých zemích bohatých na zdroje? Cílem tohoto výzkumu je najít odpověď na tuto otázku, a to zejména v souvislosti s Vietnamem - typickou rozvíjející se zemí v jihovýchodní Asii, která se vyznačuje polootevřeným tržním hospodářstvím, konfuciánskou kulturou a převážně malými a středními podniky (MSP). Existují tři fáze tohoto výzkumu: Za prvé, bylo provedeno mini-empirické šetření pro účely orientace. Za druhé, kvantitativní studie pro pochopení skutečných problémů ZM, kterým MSP ve Vietnamu čelí a určení vztahů mezi charakteristikami podniků a způsobem, jakým MSP řeší otázky související se ZM. Za třetí, byla aplikována smíšená metoda (kvantitativní a kvalitativní) pro zjištění, jak efektivně zavést ZM v MSP ve Vietnamu. Data byla shromážděna několika různými způsoby včetně teoretického průzkumu, pohovorů, dotazníku, pozorování MSP ve městě Ho Chi Minh - největším obchodním centru Vietnamu. |
cs |
dc.format.extent |
1589895 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
znalostní management
|
cs |
dc.subject |
malé a střední podniky
|
cs |
dc.subject |
rozvojová země
|
cs |
dc.subject |
Vietnam
|
cs |
dc.subject |
Knowledge Management
|
en |
dc.subject |
KM
|
en |
dc.subject |
Small and Medium sized Enterprise
|
en |
dc.subject |
SME
|
en |
dc.subject |
developing country
|
en |
dc.subject |
Vietnam
|
en |
dc.title |
Znalostní management v malých a středních podnicích rozvojových zemích (Případová studie: Vietnam) |
cs |
dc.title.alternative |
Knowledge Management in Small and Medium Sized Enterprises in Developing Countries (Case study: Vietnam) |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bureš, Vladimír |
|
dc.contributor.referee |
Buřita, Ladislav |
|
dc.date.accepted |
2011-11-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
As latecomers to the global market, businesses from developing countries have no better option than taking a shortcut and leaping directly to the application of the most advanced tools to keep pace with the competition. Knowledge Management may be the appropriate strategic tool for businesses in this case. But how can this be achieved when KM is normally considered challenging, even for resource-rich enterprises in advanced countries? The objective of this research is to find out the answer to this question, especially in the context of Viet Nam - a typical emerging country in Southeast Asia, characterized by a semi-open market economy, a Confucian culture and a majority of SMEs. There are three stages in this research: First, a mini-empirical survey was conducted for the orientation purpose. Second, the quantitative study was conducted to understand the actual KM problems that SMEs in Viet Nam have been facing and to identify the relationships between characteristics of firms and the way SMEs deal with KM-related issues. Third, the mixed method (quantitative & qualitative) was applied to find out how to implement KM effectively in the SMEs in Viet Nam. The data was gathered by different ways including desk survey, direct interview, questionnaire, site observations among SMEs in Ho Chi Minh City - the biggest commercial center of Viet Nam. |
en |
dc.description.department |
Centrum aplikovaného ekonomického výzkumu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/215
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
23859
|
|
dc.date.assigned |
2008-07-02 |
|