dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Stýblová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T20:55:16Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T20:55:16Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16327
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na pojem osobnost, identita, jak rozvíjet identitu u dvojčat a jak se vyvarovat chyb při jejich rozvoji. Teoretická část popisuje a vysvětluje pojmy týkající se problematiky rozvoje identity u dvojčat ? osobnost, identita, konstruování, získávání identity, pojem dvojčata, posilování, předcházení ztrátě identity a chyby při rozvoji identity u dvojčat. Praktická část probíhala u 4 rodičů dvojčat, konkrétně u matek a to formou záznamu dat během rozhovoru s nimi. Tento polostrukturovaný rozhovor sloužil k zaměření se na rozvoj identity u dvojčat z pohledu rodiče ? definování konkrétních chyb a definovat si tak možná doporučení pro vhodný rozvoj identity dvojčat. |
cs |
dc.format |
50 str. |
cs |
dc.format.extent |
1625890 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
osobnost
|
cs |
dc.subject |
identita
|
cs |
dc.subject |
dvojčata
|
cs |
dc.subject |
rozvoj identity u dvojčat
|
cs |
dc.subject |
a personality
|
en |
dc.subject |
an identity
|
en |
dc.subject |
twins
|
en |
dc.subject |
individual development of twins
|
en |
dc.title |
Možnosti rozvoje identity u dvojčat z pohledu rodiče |
cs |
dc.title.alternative |
Potential progress of identities of twins from parent's view |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šťastná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2011-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is aimed at defining a personality, an identity, what factors contribute to an individual?s personality, by studying twins and their development, and how to avoid mistakes as they grow up. The theoretical part describes and explains definitions connected with problematic progress identified by twins ? a personality, an identity, development, getting an identity, a definition of twins, a reinforcement, prevention of losing an identity and mistakes made raising twins. The practical part was undertaken by four mothers of different twins. The form was note taking during an interview with them. This semi structured talk served to help understand the development of separate identities by twins from the mother?s view. This helped to identify mistakes and to define a possible recommendation for a suitable development of individual identity for twins. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19776
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-25 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
dvojčata
|
cs |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
twins
|
en |