dc.contributor.advisor |
Labík, Ludovít
|
|
dc.contributor.author |
Nemeškal, Libor
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T21:08:03Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T21:08:03Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16353
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá analýzou střihové skladby v dílech české filmové avantgardy třicátých let 20. století. Do této skupiny bývají řazeny především krát-kometrážní počiny Alexandra Hackenschmieda, Otakara Vávry, Jana Kučery, Čeňka Zahradníčka, Karla a Ireny Dodalových, Jiřího Lehovce a dalších, jejichž tvorba formálně odkazuje a navazuje na evropská avantgardní hnutí let dvacátých, zejména na městské symfonie, impresionismus a montážní školu. Z pohledu tématu i formy tyto filmy v prvé řadě reflektují vzestup moderny, čímž do jisté míry naplňují Jacquesem Aumontem definované paradigma "proměnlivého oka". Formální a tematická analýza snímků je vedle informací ze sekundární odborné literatury doplněna i o poznatky z některých dobových teoretických textů či od tvůrců samotných. |
cs |
dc.format |
104 s. (148 436 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
4209261 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
avantgarda
|
cs |
dc.subject |
střihová skladba
|
cs |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
avant-garde
|
en |
dc.subject |
film editing
|
en |
dc.subject |
montage
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: Střihová skladba ve filmech české avantgardy třicátých let 20. století 2. Praktická část: Hraný film, 20 minut, střih |
cs |
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Editing in Czech Avant-Garde Films of the 1930s. 2. Practical Part: Live-action film - Editing |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
|
|
dc.date.accepted |
2011-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The focus of this diploma thesis is the analysis of the Editing of Czech Avant-garde Films in the 1930s. The analyzed group of works includes short films by Alexander Hackenschmied, Otakar Vávra, Jan Kučera, Čeněk Zahradníček, Karel and Irena Dodal, Jiří Lehovec and others. Their work formally references and continues the European Avant-garde movements of the 1920s, most notably the City Symphony genre, Impressionism and the Soviet Montage Theory School. Both thematically and formally, the analyzed works primarily reflect the rise of modernity, which to a certain extent conforms to Jacques Aumonte's paradigm of the "Interminable Eye". Apart from secondary sources, information from selected contemporary theoretical treatises and from the authors themselves was also used in the formal and thematic analyses of the examined films. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/183
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Střih a zvuk |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sound and Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
18930
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-31 |
|
utb.result.grade |
B |
|