1. Teoretická část: Střihová skladba ve filmech české avantgardy třicátých let 20. století 2. Praktická část: Hraný film, 20 minut, střih

DSpace Repository

Language: English čeština 

1. Teoretická část: Střihová skladba ve filmech české avantgardy třicátých let 20. století 2. Praktická část: Hraný film, 20 minut, střih

Show simple item record

dc.contributor.advisor Labík, Ludovít
dc.contributor.author Nemeškal, Libor
dc.date.accessioned 2012-03-09T21:08:03Z
dc.date.available 2012-03-09T21:08:03Z
dc.date.issued 2011-05-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/16353
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá analýzou střihové skladby v dílech české filmové avantgardy třicátých let 20. století. Do této skupiny bývají řazeny především krát-kometrážní počiny Alexandra Hackenschmieda, Otakara Vávry, Jana Kučery, Čeňka Zahradníčka, Karla a Ireny Dodalových, Jiřího Lehovce a dalších, jejichž tvorba formálně odkazuje a navazuje na evropská avantgardní hnutí let dvacátých, zejména na městské symfonie, impresionismus a montážní školu. Z pohledu tématu i formy tyto filmy v prvé řadě reflektují vzestup moderny, čímž do jisté míry naplňují Jacquesem Aumontem definované paradigma "proměnlivého oka". Formální a tematická analýza snímků je vedle informací ze sekundární odborné literatury doplněna i o poznatky z některých dobových teoretických textů či od tvůrců samotných. cs
dc.format 104 s. (148 436 znaků) cs
dc.format.extent 4209261 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject film cs
dc.subject avantgarda cs
dc.subject střihová skladba cs
dc.subject film en
dc.subject avant-garde en
dc.subject film editing en
dc.subject montage en
dc.title 1. Teoretická část: Střihová skladba ve filmech české avantgardy třicátých let 20. století 2. Praktická část: Hraný film, 20 minut, střih cs
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: Editing in Czech Avant-Garde Films of the 1930s. 2. Practical Part: Live-action film - Editing en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee
dc.date.accepted 2011-06-13
dc.description.abstract-translated The focus of this diploma thesis is the analysis of the Editing of Czech Avant-garde Films in the 1930s. The analyzed group of works includes short films by Alexander Hackenschmied, Otakar Vávra, Jan Kučera, Čeněk Zahradníček, Karel and Irena Dodal, Jiří Lehovec and others. Their work formally references and continues the European Avant-garde movements of the 1920s, most notably the City Symphony genre, Impressionism and the Soviet Montage Theory School. Both thematically and formally, the analyzed works primarily reflect the rise of modernity, which to a certain extent conforms to Jacques Aumonte's paradigm of the "Interminable Eye". Apart from secondary sources, information from selected contemporary theoretical treatises and from the authors themselves was also used in the formal and thematic analyses of the examined films. en
dc.description.department Ústav animace a audiovize cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/183 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Střih a zvuk cs
dc.thesis.degree-discipline Sound and Editing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA. cs
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 18930
dc.date.assigned 2011-01-31
utb.result.grade B


Files in this item

Files Size Format View
nemeškal_2011_dp.pdf 4.014Mb PDF View/Open
nemeškal_2011_vp.doc 60.5Kb Microsoft Word View/Open
nemeškal_2011_op.doc 63Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account