dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Dodulíková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T22:09:39Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T22:09:39Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16436
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vlivem vzdělání rodičů na všeobecný přehled jejich zdravých dětí ve věku 5 let. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována především dítěti samotnému a rodině. První kapitola se zabývá předškolním věkem. Následuje podkapitola s popisem pětiletého dítěte, kde se au-torka této práce snaží přiblížit, co všechno by v tomto období mělo dítě zvládat. Je zde také popisován vývoj základních schopností a dovedností, kognitivní vývoj, emoční vývoj, so-ciální učení a socializaci předškolního dítěte. Součástí teoretické části je i pohled do rodiny a rolí rodičů. Pokusíme se také definovat různé výchovné styly rodičů a v neposlední řadě i jejich hodnotový systém a vliv rodičů na dítě. Obsahem praktické části jsou zejména testy pro děti, pomocí kterých byl zjišťován jejich všeobecný přehled. Jako doplňující prostředek ke komplexnímu výzkumu bylo zvo-leno pozorování, které bylo především zaměřeno na vyjadřování dítěte, jeho sociální do-vednosti a návyky při osobní obsluze. Součástí obsahu praktické části jsou pro doplnění dotazníky pro rodiče, za pomocí kterých mělo být zjištěno, v jaké míře se různě vzdělaní rodiče věnují svým dětem. Pro tento výzkum byla vybrána mateřská škola v Havířově. |
cs |
dc.format |
71 s. |
cs |
dc.format.extent |
2676178 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě ve věku 5let
|
cs |
dc.subject |
schopnosti
|
cs |
dc.subject |
dovednosti
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
role matky
|
cs |
dc.subject |
role otce
|
cs |
dc.subject |
všeobecný přehled
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
5 year old child
|
en |
dc.subject |
abilities
|
en |
dc.subject |
skills
|
en |
dc.subject |
development
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
role of the mother
|
en |
dc.subject |
role of the father
|
en |
dc.subject |
general overview
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.title |
Vliv vzdělání rodičů na všeobecný přehled dětí v MŠ v Havířově |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of parent's of education to children's general overview in kindergarten in Havířov |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zajitzová, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2011-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis examines the influence of parents' education to the general overview of their healthy children aged 5 years. The work is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part is mainly devoted to the family and the child itself. The first chapter deals with the preschool age. Following chapter describes a five year old child, where I try to define what a child this age should be able to do. Here I also elaborate on the develop-ment of basic abilities and skills, cognitive development, emotional development, social learning and socialization of preschool children. A component of the theoretical part is also an insight into the roles of parents and family. I will also try to define the different parental styles of education and last but not least, their value system and the influence of parents on the child. The practical part contains mainly tests for children, which are used to determine their general level of education. As an additional instrument of a comprehensive survey, observation was selected, which was mainly aimed at the ability of the child to express itself, at its social skills and personal service habits. The practical part also contains questi-onnaires for parents, which are used to determine to what extent parents are devoted to their children depending on their varying education. For completing this survey, a kinder-garten in Havířov was selected. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19389
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-20 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
všeobecné znalosti
|
cs |
local.subject |
vzdělání
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
general knowledge
|
en |
local.subject |
education
|
en |