Asertivní přístup ve výchově dítěte k prosociálnímu chování
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Olejníček, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Řičánková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T23:58:16Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T23:58:16Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16582
|
|
dc.description.abstract |
Téma této bakalářské práce pojednává o asertivní výchově a prosociálním chování u dětí 4. a 5. tříd základní školy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky o asertivitě, prosociálním chování, výchově a prevenci. V praktické části jsou vyhodnodnocena data z dotazníku, ze kterých vyplývá, že většina dětí je vedena asertivním přístupem k prosociálnímu chování v rodině i ve škole. |
cs |
dc.format |
70 s. (87 017 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
362370 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
asertivita
|
cs |
dc.subject |
asertivní chování
|
cs |
dc.subject |
asertivní práva
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
sociální učení
|
cs |
dc.subject |
prosociální chování
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
assertiveness
|
en |
dc.subject |
assertivity behaviour
|
en |
dc.subject |
assertive rights
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
social learning
|
en |
dc.subject |
prosocil behaviour
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Asertivní přístup ve výchově dítěte k prosociálnímu chování |
cs |
dc.title.alternative |
Assertive approach in child education to prosocial behaviour |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2011-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theme of this bachelor thesis deals with assertivity education to prosocial behaviour by children of 4th and 5th class primary school. In the theoretical part of this thesis are collected knowledges of assertivity, prosocial behaviour, education and prevention. In the practical part are collected and interpredet dates from questionary, that appears from those that most children are conduced by assertive way to prosocil behaviour en famille and at school. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18541
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
asertivita
|
cs |
local.subject |
children
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
assertiveness
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account