dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Valentová, Zdeňka
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T00:18:10Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T00:18:10Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16619
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá úrovní metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku. Je rozdělena do dvou částí - část teoretická a praktická. Teoretická část nás seznámí s nejdůležitějšími poznatky z oblasti metakognice. Se-známí nás s odborníky v této oblasti. První část se věnuje objasnění pojmů z oblasti meta-kognice, aby byly všechny informace z teoretické části snadno pochopitelné a nedošlo tak ke špatné interpretaci předložených poznatků. Stručně zde najdeme i něco k historii, rozvoji metakognice, jejím modelům a teoriím. S metakognicí úzce souvisí i sebereflexe a auto-regulace, které jsou námětem dalších kapitoly. Několika body se dotkneme i metakognitiv-ních strategií a programů pro rozvoj metakognitivního myšlení (nejen) u dětí předškolního věku. V závěru teoretické části se zmiňuji o inovativním programu Let's Think!. Empirická část se zabývá zjišťováním úrovně metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku, které se zúčastnily pilotního ověření úspěšnosti programu Let's Think! v mateřské škole Páleníčkova, Kroměříž. Praktická část pak podává výzkumnou zprávu o úrovni a posunu metakognitivních zkušeností u těchto dětí před experimentem, během něj a po jeho ukončení. |
cs |
dc.format |
76 s. |
cs |
dc.format.extent |
3141331 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Metakognice
|
cs |
dc.subject |
kognitivní psychologie
|
cs |
dc.subject |
myšlení
|
cs |
dc.subject |
myšlení dětí předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
poznávání
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
autoevaluace
|
cs |
dc.subject |
školní učení
|
cs |
dc.subject |
metacognition
|
en |
dc.subject |
cognitive psychology
|
en |
dc.subject |
thinking
|
en |
dc.subject |
thinking of pre-school children
|
en |
dc.subject |
learning
|
en |
dc.subject |
cognition
|
en |
dc.subject |
self-reflection
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
self-evaluation
|
en |
dc.subject |
school learning
|
en |
dc.title |
Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku. |
cs |
dc.title.alternative |
Developing metacognitive experiences of preschool children |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zajitzová, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2011-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the level of metacognitive experiences of pre-school children. It is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part introduces the most important knowledge of metacognition. Acquaints us with the specialists in this field. The first part explains lots of terms from the meta-cognition field, so that all information in the theoretical part are easy to understand and that the misinterpretation of findings presented is avoided. Briefly, we can find here some of history, the metacognition development, its models and theories. Metacognition is closely connected to the self-reflection and self-regulation, which are the topics of next chapter. We will shortly mention some of the metacognitive strategies and programs for metacognitive thinking development (not only) for pre-school children. In conclusion of the theoretical part I describe the inno-vative program, Let's Think!. The empirical part deals with finding out the level of pre-school children metaco-gnitive experiences, who participated in pilot testing of program Let's Think! and its success, in Páleníček kindergarten, Kromeriz. The practical part of the research gives a report of a level and advancement of metacognitive experiences for these children before the experiment, during and after its completion. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19288
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-19 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
rozvoj myšlení
|
cs |
local.subject |
myšlení dítěte
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
development of thought
|
en |
local.subject |
children's thinking
|
en |