Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku.

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku.

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Valentová, Zdeňka
dc.date.accessioned 2012-03-10T00:18:10Z
dc.date.available 2012-03-10T00:18:10Z
dc.date.issued 2011-04-28
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/16619
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá úrovní metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku. Je rozdělena do dvou částí - část teoretická a praktická. Teoretická část nás seznámí s nejdůležitějšími poznatky z oblasti metakognice. Se-známí nás s odborníky v této oblasti. První část se věnuje objasnění pojmů z oblasti meta-kognice, aby byly všechny informace z teoretické části snadno pochopitelné a nedošlo tak ke špatné interpretaci předložených poznatků. Stručně zde najdeme i něco k historii, rozvoji metakognice, jejím modelům a teoriím. S metakognicí úzce souvisí i sebereflexe a auto-regulace, které jsou námětem dalších kapitoly. Několika body se dotkneme i metakognitiv-ních strategií a programů pro rozvoj metakognitivního myšlení (nejen) u dětí předškolního věku. V závěru teoretické části se zmiňuji o inovativním programu Let's Think!. Empirická část se zabývá zjišťováním úrovně metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku, které se zúčastnily pilotního ověření úspěšnosti programu Let's Think! v mateřské škole Páleníčkova, Kroměříž. Praktická část pak podává výzkumnou zprávu o úrovni a posunu metakognitivních zkušeností u těchto dětí před experimentem, během něj a po jeho ukončení. cs
dc.format 76 s. cs
dc.format.extent 3141331 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Metakognice cs
dc.subject kognitivní psychologie cs
dc.subject myšlení cs
dc.subject myšlení dětí předškolního věku cs
dc.subject učení cs
dc.subject poznávání cs
dc.subject sebereflexe cs
dc.subject autoregulace cs
dc.subject autoevaluace cs
dc.subject školní učení cs
dc.subject metacognition en
dc.subject cognitive psychology en
dc.subject thinking en
dc.subject thinking of pre-school children en
dc.subject learning en
dc.subject cognition en
dc.subject self-reflection en
dc.subject self-regulation en
dc.subject self-evaluation en
dc.subject school learning en
dc.title Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku. cs
dc.title.alternative Developing metacognitive experiences of preschool children en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zajitzová, Eliška
dc.date.accepted 2011-06-09
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the level of metacognitive experiences of pre-school children. It is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part introduces the most important knowledge of metacognition. Acquaints us with the specialists in this field. The first part explains lots of terms from the meta-cognition field, so that all information in the theoretical part are easy to understand and that the misinterpretation of findings presented is avoided. Briefly, we can find here some of history, the metacognition development, its models and theories. Metacognition is closely connected to the self-reflection and self-regulation, which are the topics of next chapter. We will shortly mention some of the metacognitive strategies and programs for metacognitive thinking development (not only) for pre-school children. In conclusion of the theoretical part I describe the inno-vative program, Let's Think!. The empirical part deals with finding out the level of pre-school children metaco-gnitive experiences, who participated in pilot testing of program Let's Think! and its success, in Páleníček kindergarten, Kromeriz. The practical part of the research gives a report of a level and advancement of metacognitive experiences for these children before the experiment, during and after its completion. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 19288
dc.date.assigned 2011-01-19
utb.result.grade B
local.subject předškoláci cs
local.subject rozvoj myšlení cs
local.subject myšlení dítěte cs
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en
local.subject development of thought en
local.subject children's thinking en


Files in this item

Files Size Format View
valentová_2011_dp.pdf 2.995Mb PDF View/Open
valentová_2011_vp.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open
valentová_2011_op.doc 49.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account