dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Pištěcká, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T02:02:23Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T02:02:23Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16772
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou míry direktivity ve výchovně-vzdělávacím procesu. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů výchova a vzdělávání. Dále vystihuje osobnost žáka a učitele, proces jejich vzájemné interakce a komunikace. Zaobírá se pojmy, jako jsou autorita učitele, výchovné styly, kázeň ve výuce, učitelovo pojetí výuky, sebepojetí učitele, jeho sebereflexe a implicitní znalosti. Praktická část se zabývá zkoumáním míry direktivity učitelů při řešení problémových situací. |
cs |
dc.format |
61 s. |
cs |
dc.format.extent |
901199 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova a vzdělání
|
cs |
dc.subject |
interakce a komunikace
|
cs |
dc.subject |
osobnost žáka
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
autorita
|
cs |
dc.subject |
kázeň
|
cs |
dc.subject |
učitelovo pojetí výuky
|
cs |
dc.subject |
education and training
|
en |
dc.subject |
interaction and communication
|
en |
dc.subject |
personality of a student
|
en |
dc.subject |
teacher personality
|
en |
dc.subject |
authority
|
en |
dc.subject |
discipline
|
en |
dc.subject |
teachers' approaches to teaching
|
en |
dc.title |
Míra direktivity ve výchově a vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
Directivity degree in education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2011-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with directivity degree in educational process. The theoretical part focuses on notions of education and training. It further describes the personality of a student and teacher, the process of interaction and communication. It explores concepts such as authority of teachers, educational styles, discipline, teaching, teacher's approach to teaching, teacher self, his self-reflection and implicit knowledge. The practical part deals with the examination of the extent directivity degree of teachers dealing with problematic situations. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19738
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-25 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
výchovné styly
|
cs |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
upbringing styles
|
en |
local.subject |
educational styles
|
en |