Nadace Duhová energie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Jirovcová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T23:09:23Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T23:09:23Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1713
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce pojednává o firemní filantropii a jejím konkrétním výstupu. V teoretické části seznamuje čtenáři, co to je firemní filantropie, proč by firmy měly chovat odpovědně, jaké jsou nástroje firemní filantropie. Vysvětluje i rozdíly mezi dárcovstvím, sponzoringem a reklamou. Dále se zabývá i společenskou odpovědností firem. Krátce také pojednává o postoji médií k firemnímu dárcovství a o možnosti využití fondů Evropské unie k financování neziskových projektů. V praktické části analyzuje celostátní i regionální projekty Nadace ČEZ a komunikaci nadace a projektů směrem k cílovým skupinám. Projektová část přináší návrh na další celostátní projekt. |
cs |
dc.format |
75 |
cs |
dc.format.extent |
1266207 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
firemní filantropie
|
cs |
dc.subject |
Společenská odpovědnost firem
|
cs |
dc.subject |
dárcovství
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
Evropská unie
|
cs |
dc.subject |
Nadace ČEZ
|
cs |
dc.subject |
corporate citizenship
|
en |
dc.subject |
corporate social responsibility
|
en |
dc.subject |
donorship
|
en |
dc.subject |
sponsoring
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
European Union
|
en |
dc.subject |
ČEZ Foundation
|
en |
dc.title |
Nadace Duhová energie |
cs |
dc.title.alternative |
The Rainbow Power Foundation |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2006-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with corporate citizenship and its specific output. In the theoretical part the readers are acquainted with the meaning of corporate citizenship, why companies should behave responsibly and what are the tools of corporate citizenship. The work also explains the differences in donorship, sponsoring and advertising. Further on it is concerned with corporate social responsibility. The work briefly discusses the attitude of media to corporate donorship and the potentiality to use the European Union funds for non-profit projects financing. In the practical part it analyses the national and regional projects of the ČEZ Foundation and the communication of a foundation (the Foundation??) and projects towards target groups. The project part brings a suggestion for another national project. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2766
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account