dc.contributor.advisor |
Olejníček, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Gožďálová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T07:52:40Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T07:52:40Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17210
|
|
dc.description.abstract |
V této bakalářské práci bylo cílem definovat pojem ? konfliktní dítě?, upozornit na příčiny konfliktnosti u dětí, které souvisí s výchovou, vývojem a s vrozenými či zděděnými dispozicemi dětí, odhalit zátěžové situace, které plynou z rodinného a školního prostředí, vyhledat praktická východiska v rámci prevence předcházení konfliktnosti dětí. |
cs |
dc.format |
61 |
cs |
dc.format.extent |
1028628 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konfliktní dítě
|
cs |
dc.subject |
zátěž
|
cs |
dc.subject |
výchovné prostředí
|
cs |
dc.subject |
ovlivňování
|
cs |
dc.subject |
praktická východiska
|
cs |
dc.subject |
The conflicting child
|
en |
dc.subject |
the burden
|
en |
dc.subject |
the educational environment
|
en |
dc.subject |
an interaction
|
en |
dc.subject |
the practical background
|
en |
dc.title |
Konfliktní dítě, jeho zátěž, výchovné prostředí, ovlivňování a praktická východiska |
cs |
dc.title.alternative |
The conflicting child, his burden, the educational environment, an interaction and the practical background |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Macháčková, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2011-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main target of this bachelor?s work has been to define the conception of ?the conflict child?, to worn to causes the discord of children, which are relevant to the education, the evolution, and to inborn, or an ancestral disposal of children, to disclose a ballast situation, which arise from the family and school relationship, to find out an operative way out concerning the prevention of precede conflict children. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
17827
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
psychická zátěž
|
cs |
local.subject |
řešení konfliktů
|
cs |
local.subject |
children
|
en |
local.subject |
mental strain
|
en |
local.subject |
conflicts solving
|
en |