Humor a vtip v televizní reklamě telekomunikační společnosti (Vodafone)
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Pukáčová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T13:59:32Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T13:59:32Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17225
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problematikou využití humoru v reklamě. V teoretické části popisuje apely, které reklamní tvůrci často využívají. Právě mezi ně spadá humor. Přibližuje pozitivní a negativní stránky jeho využití, propojení humoru se základními reklamními konstantami a využití v televizním vysílání. V praktické části následuje dotazníkové šetření, kterým jsou potvrzeny či vyvráceny základní hypotézy. K průzkumu posloužilo pět televizních reklam společnosti Vodafone. Projektová část pak představuje manuál pro reklamní agenturu Konektor. Ten reklamní tvůrce může použít při rozhodování, zda a v jakém případě humornou reklamu použije. |
cs |
dc.format |
96 s. (136 262 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
866771 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
televizní reklama
|
cs |
dc.subject |
humor
|
cs |
dc.subject |
vtip
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
upíří efekt
|
cs |
dc.subject |
Vodafone
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
television commercials
|
en |
dc.subject |
humour
|
en |
dc.subject |
wit
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
trademark
|
en |
dc.subject |
vampire effect
|
en |
dc.subject |
Vodafone
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.title |
Humor a vtip v televizní reklamě telekomunikační společnosti (Vodafone) |
cs |
dc.title.alternative |
Humor and Joke in a Television Commercials of Telecommunications Company (Vodafone) |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Banyar, Milan |
|
dc.date.accepted |
2011-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with issues of humour in advertising. In the theoretical part it describes appeals that advertising creators often use. It is also humour that belongs to such appeals. The thesis describes positive and negative sides of using humour, its connection with basic advertising constants and its use in television broadcasting. In the practical part there is a questionnaire survey that confirms or disproves the basic hypotheses. Five television commercials of the company Vodafone were used for the survey. The project part then represents a manual for the advertising agency Konektor. This manual can be used by the advertising creator when deciding whether and in which case to use a humours advertisement. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18595
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account