Hodnocení kvality života učitelů různých stupňů škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mandincová, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Daňková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T17:16:32Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T17:16:32Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17530
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality života učitelů různých stupňů škol prostřednictvím dotazníkového šetření. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vyjádřeny poznatky získané z odborné literatury zaměřené na kvalitu života v obecné rovině, kvalitu pracovního života a na povolání učitele. Praktická část práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření subjektivní pohled učitelů na různé aspekty kvality života. Získaná data jsou zpracována do tabulek a grafů a následně zhodnocena. V závěru práce vyhodnocuji stanovené hypotézy a navrhuji možná opatření ke zlepšení kvality života učitelů. |
cs |
dc.format |
94 s. |
cs |
dc.format.extent |
1210506 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
kvalita života
|
cs |
dc.subject |
pracovní spokojenost
|
cs |
dc.subject |
osobní pohoda
|
cs |
dc.subject |
rovnováha pracovního a osobního života
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
quality of life
|
en |
dc.subject |
job satisfaction
|
en |
dc.subject |
subjective well-being
|
en |
dc.subject |
work-life balance
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Hodnocení kvality života učitelů různých stupňů škol |
cs |
dc.title.alternative |
Quality of life evaluation in teachers of different educational levels |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hnátek, Milan |
|
dc.date.accepted |
2011-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with quality of life evaluation in teachers of different educational levels via a questionnaire survey. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The knowledge gained from the literature is expressed in the theoretical part and it is focused on the quality of teacher's life generally as well as the quality of their working life and their job potencial. The aim of the practicle part is to ascertain teacher's subjective view of different aspects of the life's quality via a questionaire survey. Collected data has been processed into tables and graphs and then evaluated. At the end of the practical part I evaluate defined hypotheses and I suggest solutions to improve a teacher's s quality of life. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/116
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
22225
|
|
dc.date.assigned |
2011-04-04 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account