Alternative Marketing Strategies in the Music Industry as a Reaction to the Influence of the Internet
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pospíšil, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Večerek, Kryštof
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T09:32:59Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T09:32:59Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17938
|
|
dc.description.abstract |
Záměrem bakalářské práce je analýza vlivu internetu na hudební průmysl a analýza alternativních marketingových strategií v hudebním průmyslu. Teoretická část popisuje internet jako takový, historii a principy hudebního průmyslu, vliv internetu na marketing a koncept marketingového mixu. Tyto poznatky jsou následně aplikovány na marketingové možnosti a strategie v hudebním průmyslu. Toto slouží jako teoretické východisko pro praktickou část. Praktická část analyzuje jednotlivé marketingové strategie a vliv internetu na hudební průmysl. Strategie jsou hodnoceny podle prodejnosti hudby a různých dalších faktorů. V závěru práce nabízí několik obecných a konkrétních doporučení pro hudebníky ohledně marketingových strategií. Dosažené závěry jsou tyto: internet hudební průmysl v mnoha směrech obohatil; negativní vliv hudebního pirátství je minimální, v některých aspektech dokonce pozitivní; je možné dosáhnout úspěchu jako hudebník a ideálním způsobem je diverzifikace produktové části marketingového mixu |
cs |
dc.format |
64 s. (94 752 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
579005 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
hudební pirátství
|
cs |
dc.subject |
hudební průmysl
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingové strategie
|
cs |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
music piracy
|
en |
dc.subject |
music industry
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing strategies
|
en |
dc.title |
Alternative Marketing Strategies in the Music Industry as a Reaction to the Influence of the Internet |
cs |
dc.title.alternative |
Alternative Marketing Strategies in the Music Industry as a Reaction to the Influence of the Internet |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čechová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis is the analysis of the influence of the Internet on the music industry and the analysis of alternative marketing strategies in the music industry. The theoretical part describes the Internet, the history and principles of the music industry, the influence of the Internet on marketing and the concept of marketing mix. It then applies this information to the marketing strategies and possibilities in the music industry in the age of the Internet. This serves as the theoretical foundation for the second part of the thesis. The analytic part analyses the individual marketing strategies and the influence of the Internet and music piracy on the music industry. The strategies are evaluated based on the sales performance of the music and various other aspects. The thesis then provides several instructions for musicians regarding marketing strategies. The conclusions are: the negative effect of music piracy is minimal, in some instances even positive; the Internet has benefited the music industry in numerous ways; it is possible to be a successful musician and the most viable way is through diversifying of the product aspect of the marketing mix. |
en |
dc.description.department |
Ústav anglistiky a amerikanistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
19600
|
|
dc.date.assigned |
2011-02-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
hudební nahrávky
|
cs |
local.subject |
prodej
|
cs |
local.subject |
internet
|
cs |
local.subject |
internetový marketing
|
cs |
local.subject |
music recordings
|
en |
local.subject |
selling
|
en |
local.subject |
Internet
|
en |
local.subject |
Internet marketing
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account