Nejčastější výchovné problémy v náhradní rodinné péči
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Odrážková, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T11:10:30Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T11:10:30Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18080
|
|
dc.description.abstract |
bakalářská práce pojednává o výchovných problémech dětí a dospívajících s výchovnými problémy, kteří byli svěření do náhradní rodinné péče. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. V teoretické části popisuji legislativní systém náhradní rodinné péče v ČR, popisuji nejčastější výchovné problémy, se ktrými se ve své praxi setkávám a zabývám se možnostmi řešení těchto výchovných problémů. V praktické části uvádím pět kasuistik ze své praxe. |
cs |
dc.format |
60 |
cs |
dc.format.extent |
485593 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
náhradní rodinná péče
|
cs |
dc.subject |
výchovný problém
|
cs |
dc.subject |
odpovědnost mládeže za protiprávní činy
|
cs |
dc.subject |
orgán sociálně právní ochrany dětí
|
cs |
dc.subject |
foster care
|
en |
dc.subject |
adoption
|
en |
dc.subject |
behavioral problems
|
en |
dc.title |
Nejčastější výchovné problémy v náhradní rodinné péči |
cs |
dc.title.alternative |
The most frequent educational problems in foster care and adoption |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Průšová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2011-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
My thesis is focused on the most common educational problems in foster care. The work focuses on children and adolescents with behavioral problems who were or are entrusted to foster care. The work is devided into two parts. Part theoretical and part practical.The theoretical part describes the legislative system of foster care in the Czech republic, describes the most common educational problems of children and adolescence in my practice and offer possible solutions to educational problems.The practical part includes research in the form of five case studies from my practice and corresponds to the hypothesis. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
18326
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
výchovné problémy
|
cs |
local.subject |
adoptované děti
|
cs |
local.subject |
vývojová psychologie
|
cs |
local.subject |
educational problems
|
en |
local.subject |
adopted children
|
en |
local.subject |
developmental psychology
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account