dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Čapková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T11:52:54Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T11:52:54Z |
|
dc.date.issued |
2011-06-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18144
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá kybervýchovou žáků středních škol. Teoretická část je zaměřena na popis internetu, kyberprostoru a informační etiky. Jsou zde popsána témata netikety, neetického chování a vystupování na internetu. Vysvětlena jsou také nebezpečí internetu jako je kyberšikana, kybergrooming, kyberstalking, spamy a hoaxy. Dále je zpracováno zakotvení kybervýchovy ve školách. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníku na pěti středních školách. Výstupní data jsou pak zpracovány. Formulovány byly čtyři hypotézy, které jsou podle výsledků výzkumu potvrzeny nebo vyvráceny. Na konci praktické části je vytvořen návrh projektu začleňujícího kybervýchovu jako součást výchovného systému. |
cs |
dc.format |
92s. (18818 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1048783 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/zip |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
cyber-education
|
en |
dc.subject |
Internet
|
en |
dc.subject |
cyberspace
|
en |
dc.subject |
information ethics
|
en |
dc.subject |
Netiquette
|
en |
dc.subject |
kybervýchova
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
kyberprostor
|
cs |
dc.subject |
informační etika
|
cs |
dc.subject |
netiketa
|
cs |
dc.title |
Kybervýchova žáků středních škol |
cs |
dc.title.alternative |
Cyber-education of high school students |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mikulová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2011-06-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with cyber-education of high schoul students. The theoretical part is aimed at describing the Internet, cyberspace and information ethics. There are described netiquette issues, unethical behavior and manners on the Internet. There are also explanations of dangers of the Internet such as cyberbullying, kybergrooming, kyberstalking, spam and hoaxes. Next it is processed the anchoring of cyber-education in schools. In the practical part is made a quantitative research using questionnaire at five high schools. Output data are processed. Four hypotheses were formulated, which are confirmed or disproved based on the results of research. At the end of the practical part is a proposal of project incorporating cyber-education as part of the educational system. |
en |
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/154
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství informatiky pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
IT Education at Secondary Schools |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.identifier.stag |
20885
|
|
dc.date.assigned |
2011-02-24 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
středoškolské učivo
|
cs |
local.subject |
secondary school curriculum
|
en |