dc.contributor.advisor |
Opatrný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Borýsková, Dana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T12:58:40Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T12:58:40Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18233
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hry a hračky v životě dítěte, které navštěvuje mateřskou školu. Na základě poznatků z odborné literatury je zpracována teoretická část, ve které se snažím shrnout nejdůležitější poznatky o hře a hračce. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na dětství jako životní období, které vymezuje vývoj člověka právě v tomto období. Druhá kapitola dává příležitost seznámit se s hrou a jejím významem, historií, tříděním a také její charakteristikou v jednotlivých vývojových obdobích dítěte. Tře-tí kapitola je věnována hračce. Opět se snažím seznámit s její historií a také s tím, jaká by hračka měla být. Přibližuji zásady, kterých bychom se měli držet při jejím výběru, a charak-terizuji hračky, které se objevují v jednotlivých vývojových obdobích. Poslední kapitola se věnuje tomu, jaké místo zaujímá hra a hračka v mateřské škole. Výzkumná část popisuje realizaci kvalitativního výzkumu ve vybrané mateřské škole. Jejím cílem je analyzovat herní činnost dětí předškolního věku v rámci spontánní hry. Analýza je zaměřena na jednotlivé typy her a na hračky, které se v dětské herní činnosti budou objevovat. |
cs |
dc.format |
77 s. |
cs |
dc.format.extent |
1668309 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vývoj dítěte
|
cs |
dc.subject |
dětství
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
hračka
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
pozorování
|
cs |
dc.subject |
interview
|
cs |
dc.subject |
child development
|
en |
dc.subject |
childhood
|
en |
dc.subject |
games
|
en |
dc.subject |
toys
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
observation
|
en |
dc.subject |
interviews
|
en |
dc.title |
Hra a hračka v životě dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
Game and toy in a child's life |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zajitzová, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2011-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is concerned with games and toys in a child's life, which the visitor is a parent-school. The theoretical part, in which I am trying to summarize the key findings about games and toys, is based on findings from scholarly literature. The theoretical part is divided into four chapters.The first chapter focuses on childhood as a life term, which defines the evolution of man is in this period.The second chapter gives an opportunity to familiarize with the game and its significance, history, classification, and its characteristics at different stages of the child. The third chapter is devoted to the toy. Again, I am trying to acquaint with its history and with what the toy should be like. I am introducing principles which we should look at when choosing a toy and again I am describing toys which appear in each period of children's life. The last chapter looks at what role the game and the toy plays in kindergarten. The research section describes the implementation of qualitative research in a selected kindergarten. Its aim is to analyze the gaming activities of preschool children in the course of the game. The analysis focuses on the different types of games and toys in chil-dren's gaming activities will emerge. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19310
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-20 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
hračky
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
toys
|
en |