Aplikace Baťovy soustavy řízení do moderní firmy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Hofmanová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T00:25:35Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T00:25:35Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18826
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá Baťovou soustavou řízení. Cílem práce je zjistit, zda lze apli-kovat tento systém do řízení moderní firmy. V teoretické části je přiblížena problematika řízení společností, doplněna o historii, podnikatelskou strategii a filozofii firmy Baťa. Jsou zde definovány jednotlivé prvky Baťovy soustavy řízení. Analytická část se zabývá společností Tescoma s.r.o. Zlín. Zkoumá její způsob řízení a snaží se o nalezení shodných či rozdílných znaků ve vedení obou podniků. Na základě zjištěných poznatků následuje pro-jekt, jehož výsledkem je navržení takových prvků řízení, které jsou vhodné pro společnost Tescoma s.r.o. Zlín. |
cs |
dc.format |
113 s. |
cs |
dc.format.extent |
2975918 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
řízení společnosti
|
cs |
dc.subject |
strategické plánování
|
cs |
dc.subject |
firemní strategie
|
cs |
dc.subject |
firemní poslání
|
cs |
dc.subject |
Baťa
|
cs |
dc.subject |
Baťova soustava řízení
|
cs |
dc.subject |
Tescoma
|
cs |
dc.subject |
company management
|
en |
dc.subject |
strategic planning
|
en |
dc.subject |
corporate strategy
|
en |
dc.subject |
corporate mission
|
en |
dc.subject |
Baťa
|
en |
dc.subject |
Baťa's management system
|
en |
dc.subject |
Tescoma
|
en |
dc.title |
Aplikace Baťovy soustavy řízení do moderní firmy |
cs |
dc.title.alternative |
Application of the Bata Management Systems in a Contemporary Company |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horňák, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2012-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is concerned with Baťa's management system. The objective of the work is to ascertain whether the system can be applied to the management of a modern firm. The theoretical part describes the aspects of company management and provides information on the history, business strategy and philosophy of the Baťa company. It defines the individual elements of Baťa's management system. The analytical part deals with Tescoma s.r.o. Zlín. It examines its methods of management and endeavours to find both identical and different characteristics in the management of the two enterprises. A project follows on the basis of the observations made, which results in proposing management elements that may be appropriate for Tescoma s.r.o. Zlín. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
26168
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account