Zdravotní postižení očima dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Polčáková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T00:41:48Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T00:41:48Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19703
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá postoji dětí předškolního věku ke zdravotně postiženým lidem. Teoretická část se věnuje vývoji dítěte předškolního věku, prostředí rodiny, mateřské školy a vrstevnické skupiny, jakožto významných činitelů utváření postojů a postavení zdravotně postiženého člověka ve společnosti. Cílem praktické části je pak prostřednictvím rozhovorů v ohniskových skupinách a jejich následné analýzy využívající prvky zakotvené teorie, zjistit, jak děti předškolního věku vnímají lidi se zdravotním postižením, jak reagují na tyto odlišnosti a co a jakým způsobem formuje jejich postoje k této problematice. |
cs |
dc.format |
82 s., přílohy 13 s. |
cs |
dc.format.extent |
784781 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
předsudky
|
cs |
dc.subject |
stereotypy
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
zdravotní postižení
|
cs |
dc.subject |
preschool children
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
prejudice
|
en |
dc.subject |
stereotype
|
en |
dc.subject |
enviroment
|
en |
dc.subject |
disabled people
|
en |
dc.title |
Zdravotní postižení očima dětí předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
Disability Seen by Pre-School Children |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2012-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis deals with the attitude of preschool children to disabled people. The theoretical part is devoted to the development of children trought their childhood,life in the family, nursery school and than the peer groups, as the major factors of shaping the attitudes and the status of disabled people in society. The aim of the practical part is then conducted interviews in outbreaks of groups and their subsequent analysis using the elements enshrined theory, find out how preschool children perceive people with disabilities, how to respond to these differences, and what and how it shapes their attitudes towards this issue. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24926
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-23 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
zdravotně postižení
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
people with disabilities
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account