Kyberšikana na základních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šťastná, Jarmila
|
|
dc.contributor.author |
Dvořák, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T00:43:40Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T00:43:40Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19706
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kyberšikany na základních školách. Teoretická část je věnována rozboru ?klasické? šikany, jejímu definování a základnímu rozdělení. Poté definuje samotný pojem kyberšikany, vztah kyberšikany a školy, kyberšikany a rodiny a také právní stránky kyberšikany. Teoretická část práce je uzavřena skutečnými příběhy obětí kyberšikany. Praktická část práce je věnována výzkumu provedenému dotazníkovým šetřením na základních školách ve městě a na vesnici v okrese Vsetín, Česká republika. Práce je zaměřena na žáky 4. 5. 8. a 9. tříd. Součástí tohoto výzkumu je prezentace jeho výsledků a jejich shrnutí. |
cs |
dc.format |
119 s. (140 177 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
2328568 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
virtuální prostor
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
město
|
cs |
dc.subject |
vesnice
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
virtual space
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
students
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
town
|
en |
dc.subject |
village
|
en |
dc.title |
Kyberšikana na základních školách |
cs |
dc.title.alternative |
Cyberbullying in Primary Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kitliňská, Jana |
|
dc.date.accepted |
2012-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The baccalaureate thesis focuses on the issue of cyberbullying in primary schools. The theoretical part first analyses bullying in its traditional meaning, presents its definition and describes its basic types. The theoretical part then defines cyberbullying and analyzes in detail its relationship with both, school and family, as well as the legal aspects of it. The theoretical part ends with real-life stories of the victims of cyberbullying. The practical part of the thesis consists of a survey on cyberbullying conducted in the elementary schools in the city and wider area of Vsetin, in the Czech Republic. The survey is aimed at pupils in their 4th, 5th, 8th and 9th school year who filled in a research questionnaire which results are analysed and summarised in this part of the thesis. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24298
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account